Szakemberre bízzák a magyarok a kivitelezést és a pénzügyeket, ha felújítják a lakásukat. Döntő többségük két-három vagy ennél is több bank ajánlata közül választ – derül ki a Cetelem felméréséből.

Négy válaszadóból három egy éven belül tervezi, hogy valamilyen módon felújítsa otthonát – olvasható a Magyar Cetelem Bank kutatásából. A felújításra készülők több mint fele kisebb felújítási munkát tervez. Belső festés-mázolással 53 százalék szépítené otthonát, de nincsenek kevesen azok sem, akik nagyobb lélegzetű átalakításokban gondolkodnak, és a fürdőszoba (43 százalék), a konyha (32 százalék) felújítását vagy a nyílászárók cseréjét (33 százalék) tervezik. Luxuskiadásokra, például szauna vagy úszómedence beszerzésére a válaszadók mindössze másfél százaléka készül.

A fűtés korszerűsítése vagy a nyílászárók cseréje a lakás csökkenő energiafelhasználása miatt a válaszadók közel 34 százalékánál szempont. Esztétikai célok a megkérdezettek 29 százalékát ösztönzik, ám a festés-mázolás, a burkolatcsere az ingatlan értékét is növeli.

Az átgondoltság a munkálatok tervezésében is megfigyelhető, hiszen a legtöbben (72 százalék) szakemberre bízná a munkát, így biztosítva a profi és garanciális kivitelezést, és csak 28 százalék akar saját maga belevágni.

A megkérdezettek fele (53 százalék) legfeljebb egymillió forintot szán a felújításra, 30 százalékuk 1 millió és 2 és fél millió forint közötti összeget költene. 2 és fél millió forintnál többet csak a válaszadók 7 százaléka fordít erre a célra.

A felújítást tervezők kisebb része, mindössze 12 százaléka támaszkodna kizárólag saját megtakarításaira. További 7 százalékuk a család és a barátok segítségével egészítené ki a rendelkezésére álló összeget, míg többségük (55 százalék) banki kölcsönért is folyamodna. A megkérdezettek 26 százaléka pedig teljes egészében banki finanszírozásból váltaná valóra az elképzeléseit. 

„A kutatásunk eredményéből az látszik, hogy a lakásfelújítást a legtöbben nagyon alaposan megtervezik, a felújítás céljától kezdve a finanszírozáson át egészen a kivitelező szakemberek kiválasztásáig. A pénzügyi tudatosságot mutatja, hogy az emberek már elsősorban nem számlavezető bankjukhoz fordulnak, ha a megvalósításhoz hitelre van szükségük, hanem ötből négyen több bank ajánlatát is összehasonlítják” – mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketingigazgatója.