Közös vállalat létrehozásáról igen, a Dunakeszi Járműjavító állami tulajdonrészének eladásáról nem volt szó azokon az egyeztetéseken, amelyek az utóbbi hetekben intenzíven folytak a magyar cég és az orosz Transzmasholding között az Egyiptomba szállítandó 700 vasúti személykocsi ügyében.

Az orosz partner tájékoztatása szerint az egyiptomi állami vasúttársaság, az Egyptian National Railways (ENR) járműtendere eredményesen lezárult, és azt a Transzmasholding nyerte, amely bevonja a teljesítésbe a Dunakeszi Járműjavítót – közölte Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító vezérigazgatója a Magyar Időkkel.

A szerződés aláírására a közeljövőben kerülhet sor. A magyar–orosz tárgyalások jelenleg arról folynak, hogy mi legyen a munkamegosztás a felek között, illetve milyen határidőket vállaljanak. A vezérigazgató jelezte, hogy lehetőségként felmerült közös vállalat alapítása is az egyiptomi megrendelés teljesítésének lebonyolítása érdekében.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az egyiptomi üzletről korábban azt mondta, hogy hazai vállalatok magyar finanszírozással vennének részt az afrikai ország államvasútjának tenderén, ahol 700 vasúti kocsi szállítására nyílik lehetőség.

A Kommerszant orosz lap adta hírül a múlt héten, hogy a Transzmasholding és a Dunakeszi Járműjavító közös vállalatot hozna létre a harmadik piacokon való fellépés érdekében. A Dunakeszi Járműjavító részvényeinek 64,9 százalékát 2014-ben vásárolta vissza az állam 6,9 millió euróért a korábbi tulajdonos Bombardier-től.