A másodlagos jegyértékesítési platformot üzemeltető Viagogo közös uniós nyomásra vállalta, hogy változtat szerződési feltételein és javít fogyasztói tájékoztatási gyakorlatán – közölte a GVH.

Az EU fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC), amelynek a GVH is tagja, még 2021 tavaszán indított párbeszédet a svájci székhelyű társasággal, miután számos panasz érkezett a cég működésével kapcsolatban.

A társaság vállalta, hogy augusztus végéig módosítja weboldalát a fogyasztók jobb tájékoztatása érdekében. Így vállalta, hogy pontosabb tájékoztatást nyújt arról, hogy hogyan rangsorolja a jegyeket a keresési eredményekben; jelentősen csökkenti a weboldalán felugró ablakban megjelenő, visszaszámlálást tartalmazó üzenetek számát; továbbá már a jegyválasztó oldalon tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a jegy eladója kereskedő vagy egy másik fogyasztó; és lehetővé teszi – amennyiben elérhető – a fogyasztók számára, hogy pontos ülőhelyszámot válasszanak, és ne csak azt, hogy a helyszín melyik szektorában szeretnének helyet foglalni.

A megegyezés részéként a Viagogo jelezte: beépíti a szállítási díjat a feltüntetett árakba, ha egy jegyhez csak egy szállítási lehetőség áll rendelkezésre. Több szállítási cím esetén pedig vállalta, hogy egyértelműbben tájékoztatja a fogyasztókat arról, hogy a szállítási díjakat nem tartalmazza a feltüntetett ár.

A társaság számos helyen módosítja az általános szerződési feltételeit és többek között kötelezettséget vállalt arra, hogy nem változtatja meg egyoldalúan a szerződési feltételeit anélkül, hogy előzetesen tájékoztatná a fogyasztókat, és ésszerű határidőt biztosítana számukra a díjmentes lemondásra.

A versenyhatóság jelezte: a CPC figyelemmel kíséri a kötelezettségvállalások végrehajtását és amennyiben szükséges, a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok, így akár a GVH is, kikényszeríthetik a jogi elvárások betartását, akár bírságok kiszabásával.

A magyar versenyhatóság 2021 végén 472 milliós bírságot rótt ki a társaságra, mivel az egyebek közt nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a fizetendő vételárról és az átváltási árfolyamról, illetve sürgető üzenetekkel helyezte pszichés nyomás alá a vásárlókat.

(Forrás: MTI)