Az idei első nyolc hónapban mér több mint 20 ezer, hat évvel ezelőtti indulása óta összesen 141 ezernél is több megkeresést kapott a Mabisz ügyfélszolgálata. A legtöbb kérdés, illetve panasz a kötelező biztosításokkal kapcsolatban jön, idén az Astra Biztosító csődje miatt telefonáltak sokan.

A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) fogyasztóvédelmi és tájékoztatási feladatokat ellátó ügyfélszolgálatát 2010 szeptemberi indulása óta több mint 141 ezer alkalommal keresték fel az ügyfelek. Az elmúlt években a legtöbben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb), az ügyintézés és a kárrendezés folyamatával, illetve a fedezetlenségi díjjal kapcsolatos kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálathoz – derül ki a Mabisz közleményéből.

Az Astra Biztosító miatt az elmúlt időszakban kiemelkedően sok megkeresést kapott volt az ügyfélszolgálat: a kgfb szerződésekre vonatkozó információkérések több mint felét a román biztosító csődjével, illetve felszámolásával kapcsolatos kérdések generálták.

A telefonos megkeresések száma minden évben jelentősen meghaladja a személyes, illetve az írásos (e-mail, posta, fax) kapcsolatfelvételek számát. Az idei első nyolc hónapban összesen 20 636-an keresték fel a Mabisz ügyfélszolgálatát, ebből 17 225-en telefonon, 2532-en írásban és 879-en személyesen.

A Mabisz tájékoztató jellegű anyagai, közleményei, valamint edukációs tevékenysége mellett igen fontos szerepet kap az információk közvetítésében az ügyfélszolgálat. A megkeresések növekvő száma mutatja, hogy jó döntés volt hat évvel ezelőtt elindítani az ügyfélszolgálatot, ezzel is segítve az ügyfelek gyors és szakszerű tájékoztatását, illetve az esetleg felmerülő ügyfélpanaszok megnyugtató rendezését – mondta Molnos Dániel, a Mabisz főtitkára.