A tejtermékek fogyasztására ösztönzött Fazekas Sándor hétfői váci sajtótájékoztatóján, ahol bejelentette: kampányt indít a kormány annak érdekében, hogy több magyar tejterméket fogyasszanak a vásárlók.

Fazekas Sándor (képünkön; MTI fotó: Bruzák Noémi) hétfői váci sajtótájékoztatóján bejelentette: 420 millió forintos kerettel marketingkampány indul, amellyel a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. Erre azért is szükség van, mert az uniós tejpiacon komoly problémák alakultak ki, túlkínálat, túltermelés van, ami a gazdák megélhetését is veszélyezteti – magyarázta a tárcavezető.

A kampány azt a célt is szolgálja, hogy a jó minőségű, kiváló magyar termékek ott legyenek a belföldi és a külföldi piacon. Remélhetőleg ez a kampány a korábbiakhoz hasonlóan sikeres lesz, és túl tudnak lépni a tejágazat jelenlegi nehéz helyzetén.

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy július 13. és augusztus 13. között intenzív kampánnyal indítják a tejmarketing programot. Ennek az indító kampánynak a feladata, hogy egészséges táplálkozásra, tudatos vásárlásra ösztönözze a magyarokat, és arra, hogy keressék a termékeken azokat a jeleket, amelyek egyértelműen mutatják, hogy egészséges, minőségi, hazai termelőtől származó termékekről van szó, amelyeket nyugodt szívvel vásárolhatnak. Lipcsey hozzátette, hogy ezzel a vásárlók a munkahelyek teremtéséhez, Magyarország sikeréhez járulhatnak hozzá. Az úgynevezett tej-szív logó évek óta megtalálható a minőségi, hazai termelésű termékeken, az ovális alakban található országjelző kód pedig azt garantálja, hogy hazai termékről van szó.

A kampányban egyebek mellett óriásplakátok, online és nyomtatásban megjelenő hirdetések, reklámspotok által ösztönzik a fogyasztókat a magyar tejtermékek vásárlására, továbbá kiskereskedelmi áruházláncok összesen 36 üzletében kóstoltatásokat és termékbemutatókat szerveznek.

Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke elmondta, hogy a tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak, hiszen az ország uniós csatlakozását követő években a magyar tejtermelők a különlegesen jó minőségű tejet kivitték külföldi feldolgozásra, így a hazai ipar a technológiákat tekintve nem fejlődött, nem tudtak beruházásokat végrehajtani. Most az a cél, hogy itthon maradjon a tej, a hazai ipart fejlesszék és a magyar fogyasztókat megbízható minőségű termékekkel lássák el. Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos fogyasztást garantál a vásárlóknak – fűzte hozzá a Tej Terméktanács elnöke.

MTI