Szeptemberben bemutatják a következő tíz évre szóló turizmusstratégiát, a fontos küldőpiacokon ismét lesz hazánknak turisztikai képviselete – hangzott el a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai országjáró programjának első, soproni állomásán.

Az MTÜ azért indította útjára a programot, hogy a helyi döntéshozók és a szakma első kézből értesülhessen az új turizmusirányítás fejlesztési elképzeléseiről és egyben lehetőséget adjon a térségi szereplőknek véleményük, ötleteik elmondására – írja a turizmus.com.

Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai térség mintegy 60 milliárd forint értékű turisztikai célú fejlesztés előtt áll, hasonló lehetőségre legutóbb a két világháború között volt példa – mondta Fodor Tamás, a város polgármestere.

Paradigmaváltásra van szükség a turizmusban, mert a rendszerváltás óta eltelt 27 évben kialakult struktúra, gyakorlat már nem tud választ adni a turizmus új kihívásaira – mondta Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója.

Ilyen a biztonság felértékelődése (e téren komoly versenyelőnyünk van), az utazásra költhető jövedelmek növekedése Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt, az internetes foglalások térnyerése, a fogyasztói szokások megváltozása (a lehető legtöbb élmény igénye a legrövidebb idő alatt), valamint az ágazat, a vállalkozások jövedelmezősége.

Megkezdődött az új országmárka és a jól megkülönböztethető desztinációmárkák megalkotása – jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketingkommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Ehhez 8 külföldi országban, valamint itthon végeznek kutatásokat a Magyarország-képről, a lehetséges hívószavakról, a közösségi médiáról.

Jelenleg a különböző országmárka-rangsorokban csak a középmezőnyben vagyunk.

A marketingkommunikáció kiemelt területe a digitális stratégia, mert az internetes foglalások aránya manapság már 40-50 százalékot teszt ki az értékesítésben. Teljesen újraszabják a marketingkommunikációs eszköztárat, az elmúlt két hónapban több mint 40 projektet kezdtek el, ősztől pedig az 5 legfontosabb küldőpiacon és idehaza is kampányokat indítanak.

Bár a turizmusdiplomácia a Külgazdasági és Kügyminisztériumhoz került, a fontos küldőországokban saját képviseleteket, országmárka-központokat  létesít majd az MTÜ a B2B és B2C kapcsolattartásra, így Kína és Oroszország mellett Ausztriában, Németországban, az Egyesült Királyságban és az USA keleti partján.