A fogyasztóvédelmi hatóság emberei az illetékes kormányhivatalok munkatársaival közösen Csongrád megyében is kiemelten ellenőrzik a különféle rendezvényeket, fesztiválokat, turisztikai szempontból frekventált területeken lévő vendéglátóhelyeket.

Fesztiválokat, vendéglátóhelyeket, strandokat és taxisokat is ellenőriznek a fogyasztóvédelmi szakemberek az idegenforgalmi szezon kapcsán. A hatóság célzott ellenőrzéseket tart annak érdekében, hogy a belföldi vendégek és a külföldi turisták időtöltése gondtalan legyen. A külföldi utazásokkal kapcsolatos utasproblémák orvoslásában az Európai Fogyasztói Központ segédkezik – írja közleményében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).

A Csongrád megyei fogyasztóvédelmi idényellenőrzés során is főként azokat a gasztronómiai és kulturális rendezvényeket, fesztiválokat ellenőrzik, amelyeken nagy vendégforgalomra számítanak. Kiemelten ellenőrzik továbbá a turisztikai szempontból frekventált területeken lévő vendéglátóhelyeket, strandokat, fürdőket, wellness és gyógyturisztikai létesítményeket.

Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának vezetője a szegedi televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy a próbavásárlások keretében elsősorban az ártájékoztatás meglétét és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrését végezik. Ilyenkor ellenőrizik az ártájékoztatást, a felszámított árakat, illetve azokat a mennyiségeket, amelyeket kiszolgálnak a fogyasztók részére. 

A nyár az utazások időszaka. Ilyenkor sokan választják az online repülőjegyvásárlást, szállásfoglalást vagy az internetes autóbérlést. A külföldi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok esetén az Európai Fogyasztói Központ tud jogi segítséget nyújtani a magyar fogyasztóknak.  

Dr. Marton Zsuzsanna, az Európai Fogyasztói Központ szakmai tanácsadója példaként elmondta, ha egy légitársasággal kapcsolatban merül fel panasz, például a fogyasztó járatát törlik és a rendelet szerinti kártalanítást nem kapja meg a légitársaságtól az utas, akkor az Európai Fogyasztói Központ közreműködik és jogi segítséget nyújt annak érdekében, hogy az érintett megkapja a kártalanítást.

A fogyasztóvédelmi ellenőrzések a taxiszolgáltatásokat is érintik. A sofőr engedélyét, a taxaméter használatát és a nyugtaadást is nézi a hatóság a próbautazások során. Ha a fogyasztóvédők jogsértésen érik a kereskedőt vagy szolgáltatókat, első körben a hiányosság pótlására kötelezik. Ha ez a későbbi utóellenőrzésen sem teljesül, már pénzbírságot szabhatnak ki.