Az első Young Talents Program öt résztvevőjének bemutatójával vette kezdetét a őszi-téli kollekciókat bemutató budapesti divathét csütörtökön a fővárosban.

A Budapest Central European Fashion Week megnyitójának Young Talents showjában Ferencz Noémi (Zeraw), Schrodl Stefania (Stefania Schrodl), Bráz Noémi (Noen Design), Szentirmai Martha (MILLAAS) és Papp Piroska (Nalery) mutatkozott be – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Mint írják, a ügynökség az elmúlt évek tapasztalatait alapul véve egy gyakorlatorientált képzési programot alakított ki, amelynek résztvevői a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) első napján mutathatták meg a bennük rejlő potenciált: hárman közülük frissdiplomás tervezőként a diplomamunkájukat vitték el az eseményre, ketten a munkaerőpiacon töltött első éveik eredményeiről számoltak be az új kollekcióik bemutatásával.

Az ügynökség Young Talents Programja workshopokon, szakmai konzultációkon és tanulmányi utakon keresztül nyújt teljes képet a piac működéséről, felkészítve a fiatalokat az előttük álló kihívásokra.

Az MDDÜ kezdeményezése szakmai kapcsolatok tekintetében is új távlatokat nyit a frissdiplomás tervezők előtt. A Budapest Central European Fashion Weeken való megjelenési lehetőségen túl a különféle tanulmányi utak lehetővé teszik, hogy a mentoráltak személyesen is megismerjék a szakma képviselőit, gyártókat és shoowroomokat, de a program résztvevői a Budapest Fashion-Tech Summit konferencián is bemutatkozási lehetőség kapnak.

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője szerint a ruha- és textilipari tanulmányokat folytató diákok bár színvonalas felsőoktatásban és szakoktatásban részesülnek, szakmai tapasztalat és kapcsolati háló hiányában mégis nehézségekbe ütköznek a munkaerőpiacra való belépéskor. „A Young Talents Program elindításával már a kezdeteknél segítséget adunk számukra ahhoz, hogy elindítsák, majd sikeressé tegyék saját márkájukat. A BCEFW eddigi Young Talents bemutatói jól szemléltetik, mekkora fejlődési potenciál van a divattervezők következő generációjában” – mondta.

Most először egy különálló pop-up store-ban lesznek megvásárolhatók az őszi-téli szezon darabjai a Budapest Central European Fashion Week ideje alatt, szeptember 20-ig.

A rendezvény alkalmából felállított ideiglenes üzlet ruhákkal és kiegészítőkkel várja vásárlóit a Fashion Streeten. Az érdeklődők minden nap déltől este nyolc óráig tekinthetik meg a magyar divattervezők termékeit.

A Deák Ferenc utca 19. szám alatt kialakított pop-up store kínálatában a magyar divatvilág neves márkái kapnak helyet. A látogatók az Elysian, Virag Kerenyi, Maison Marquise, Nini, Nubu, Romani Design, Sentiments Couture, Kata Szegedi, Tomcsanyi, VIKTORIAVARGA és Zsigmond Dora Menswear ruhái és kiegészítői közül válogathatják össze az őszi-téli ruhatárukat, de kinézhetik a következő táskájukat, ékszerüket vagy szemüvegüket is, hiszen a Babushka Jewelry, Tipton Eyeworks, TAU Budapest, Vengru és Wessely Jewel termékeit is kiállítják.

A pop-up store vevői amellett, hogy a legújabb trendekhez illeszkedő ruhadarabokkal frissíthetik fel gardróbjukat, támogatják a magyar divatipart is.

Az érdeklődők szigorú egészségvédelmi szabályok betartása mellett látogathatják a pop-up store-t: kizárólag maszkban lehet tartózkodni az üzletben, amely egyidejűleg csak korlátozott számban fogad vásárlókat a csoportosulások elkerülése érdekében.

(Forrás: MTI, fotó: MDDÜ)