Tavaly közvetlen közreműködéssel kétmilliárd forint értékű üzletet generált a hazai kkv-knak a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A társaság ötven országban van jelen és további ötven partneriroda kialakításán dolgozik tízmilliárd forintos költséggel.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. tavaly közvetlen közreműködéssel kétmilliárd forint értékű üzletet generált a kis- és középvállalkozásoknak (kkv) a külpiacon – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója szerdán az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén.

A kereskedőházzal partneri kapcsolatban lévő mintegy négyezer kkv összesen 800 milliárd forint várható exportbevélt jelzett 2015-re. Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte: az idén az első három hónapban a hazai kkv-k több mint félmilliárd forint értékű új üzletet kötöttek a külpiacon a kereskedőház konkrét bevonásával – számolt be az MTI.

Az ülésen a vezérigazgató ismertette, hogy 2015-ben több mint 200 szakmai programot rendeztek 75 országban 13 ágazatban, 2014-ben 306, 2015-ben 608 cégnek biztosítottak, 2016-ban pedig eddig 400 cégnek adtak lehetőséget külföldi bemutatkozásra kiállításokon, illetve kormánydelegációhoz kötődően. 

Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy csaknem 50 országban vannak jelen partnereik révén, ahol folyamatosan figyelik, milyen lehetőségek adódhatnak a kkv-knak, júniustól pedig cégre szabott exporttervet tudnak adni a vállalkozásoknak. Kiemelte, hogy márciustól közfeladatként látják el a kereskedőházak működtetését, folyamatban van a partnerek kiválasztása közbeszerzési eljárásokon.

A MNKH áprilisban írt ki két pályázatot partnerirodák kialakítására összesen több mint ötven országban. A hálózat bővítésére közel tízmilliárd forintot költhet el a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A társaság 2014-ben minteg hárommilliárd forintot fordított működésére.