Forgalomba álltak az első FUTÁR-ral felszerelt Combino villamosok a fővárosban, emellett folytatódik az utastájékoztatási rendszer kiépítése a 4-es és a 6-os vonalakon közlekedő összes járművön.

Forgalomba állt a Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer (FUTÁR) eszközeivel felszerelt első két Combino villamos. A járművek már korábban teljesítették a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt minimum ezer kilométeres, utasok nélküli próbafutást – olvasható a BKK honlapján.

Az állópróbákon kívül élesben, menet közben is vizsgálták a beépített új rendszert, hogy a vizsgát követően az utasforgalomban már hibátlan szerelvények közlekedhessenek. A két jármű forgalomba állításával párhuzamosan elkezdődik a többi Combino villamos szerelése, valamint hatósági vizsgáztatása is.

Bár a járművek a szükséges hatósági engedélyekkel már rendelkeznek, ennek ellenére a BKK a kezdeti időszakban továbbra is figyelemmel kíséri a villamosok közlekedését és a FUTÁR rendszer működését. Ez ugyanis az első alkalom, hogy a fővárosban közlekedők a 4-es és a 6-os villamos vonalain is találkoznak az új utastájékoztatási rendszerrel.

A Budapesti Közlekedési Központ eredeti terveinek megfelelően a FUTÁR telepítésével párhuzamosan zajlik a fedélzeti videó-megfigyelőrendszer kiépítése. A forgalomba állt első két villamoson a FUTÁR eszközei mellett már kiépítették az utasteret figyelő kamerákat. A FUTÁR rendszer felszerelése a Combino villamosok esetében sokkal bonyolultabb, mint más járművön, mivel a rendszernek a korábbi fedélzeti számítógép egyes funkcióit is ki kell váltania.

A Combino típusú villamosokat eredetileg kamera nélkül rendelték meg, azonban később, épp a BKK közreműködése révén fogadta el az Országgyűlés azt a törvényt, mely 2011-től kép- és hangfelvételek készítésére jogosítja fel a közlekedési cégeket járműveiken. A kamerák felszerelésével a BKK arra számít, hogy az visszatartó erővel fog bírni, azaz kevesebb erőszak, bántalmazás és rongálás lesz a járműveken.