A Coca-Cola 3,9 milliárd fontot (5,1 milliárd dollárt) fizet a brit kávézóláncért, a Costáért. Az üdítőóriásnak ez az első globális kávémárkája.

A Whitbread PLC 1995-ben 19 millió fontért vásárolta az Egyesült Királyság területén 39 egységgel rendelkező láncot, amelytől most 3,9 milliárdért válik meg – olvasható a Forbes.hu-n.

A Coca-Cola és a Pepsi gondokkal küzd és alternatívákat keres, mivel folyamatosan csökken a kereslet üdítőik iránt. A Pepsi bejelentette, hogy 3,2 milliárd dollárért megvásárolja a szódakészítőkről ismert SodaStream Ltd. márkát. A Coca-Cola ezzel szemben a globális kávépiacon terjeszkedik a Costa felvásárlásával.

A Costa a Starbucks után a világ második legnagyobb kávézólánca, világszerte 3800 üzlettel.