A K&H éveken át hirdette úgy utasbiztosítását, hogy annak díjából tíz százalék kedvezményt ad, ám kiderült, a mondott alapárat valójában sosem alkalmazta, az akciósnak mondott díj volt a termék valódi ára.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH)  kilencmillió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, mert a hivatal szerint a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H biztostárs utasbiztosítása népszerűsítésekor – közölte a GVH. A vizsgálat feltárta: a K&H biztostárs utasbiztosítást az alapárhoz képest 10 százalékos kedvezménnyel hirdette 2012 júniustól 2016 márciusig néhány időszak kivételével, de a jelzett alapárat valójában nem alkalmazta. 

A 10 százalék kedvezmény fiktív volt, azaz nem jelentett valós díjkedvezményt, mivel az minden esetben része volt a biztosítás díjának az egyes érintett időszakokban. Az online vásárlók az akciós árat, a nem interneten szerződő fogyasztók pedig más konstrukciókat vehettek igénybe – írták. 

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, több típusú reklámeszközön is megjelent, így a fogyasztók széles körét érte el. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a K&H önként módosította kereskedelmi gyakorlatát.

A K&H Biztosító közölte: május 19-én kapták kézhez a GVH bírsággal kapcsolatos határozatát, amelyet a társaság tudomásul vesz. A határozatban foglaltaknak a megadott határidőig a K&H teljes mértékben eleget tesz – hangsúlyozták. (MTI)