Folyamatosan bővül a Mol Bubi közbringa-hálózat. Pénteken 15 új gyűjtőállomást adtak át Budapesten; a BKK szeptember végéig további hét állomással bővíti a közbringa-rendszert.

A harminc fokos kánikula (napon 36 fok is volt) sem zavarta Szollár Domokost, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatóját és Szűcs Annamáriát, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kommunikációs igazgatóját, hogy pénteken jelképesen üzembe helyezze a tizenöt új Mol Bubi gyűjtőállomás egyikét a budapesti XI. kerületi Kosztolányi Dezső téren.

A BKK szeptember végéig további hét állomással bővíti a közbringa-rendszert. Így idén összesen huszonkét új gyűjtőállomással, hatszáztizenhat dokkolóval és ötven kerékpárral bővül a közösségi közlekedési rendszer. A kezdeti nehézségekre, a Bubi tervezetthez képest később indult szolgáltatására már kevesen emlékeznek, a közbringákra egyre többen pattannak fel. Úgy tűnik, a budapestiek közül egyre többen nem csak elfogadták, hanem meg is szerették a Bubit. Illetve az utcákon nézelődve nehéz megállapítani, hogy mennyi a budapesti pedálozó és mennyien vannak a vidéki vagy külföldi turisták, de az biztos, hogy leginkább huszonéves fiatalokat látni a zöld járgányokon. A bringa egyre növekvő népszerűségét jelzi, hogy az egyik közösségi portálon már több mint 11 ezer rajongója van, s a beírások azt igazolják, hogy főleg gyakorlati információkat osztanak meg egymással a kerékpározók, például azt, hogy épp melyik állomáson van kevesebb bringa.

Arra viszont eddig szinte nem volt példa, hogy valaki pórul jár volna, mert az állomáson nem volt bicikli, az üzemeltető a jelek szerint jól lőtte be, hogy hány kétkerekűre van szükség. A belvárosban átlagosan 500-700 méterenként találunk dokkolót. A 2014 szeptember 8-i indulás után egy hónap alatt 120 ezer felhasználót regisztrált a rendszer, a szám azóta folyamatosan emelkedik, ahogy a kerékpárok száma is a kezdeti 1100-ról. A BKK folyamatosan figyeli a Facebookon a Bubi oldalt, s a beérkező észrevételek alapján dönt, hogy kell-e valamin változtatni. A kerékpározók igényeihez alkalmazkodva, például július 1-től már negyedéves bérletet is lehet vásárolni, és folyamatosan fejlesztik az okostelefonos alkalmazást.

A jegy- és bérletrendszer most így áll: jegyek (24 órás, 72 órás, egyhetes), bérletek (negyedéves – július 1-től), féléves, éves. A MOL Bubi ma talán a legjobb dolog, ami Magyarországon történik – mondta tegnap Szollár Domokos. Fanyalgók azért nyilván akadnak, több blogban például azt teszik szóvá, hogy amióta elárasztották a közbringák a fővárost, egyre veszélyesebb közlekedni mind az autósoknak, mind a gyalogosoknak. Erről nyilván nem a Bubi-rendszer tehet. Néhány kerékpározó közlekedési moráljáról persze nekünk is megvan a véleményünk, de az már egy másik cikk témája.