Október 10-én indul a Facebook at Work szolgáltatás, amely a munkatársak kapcsolattartását segítené közösségi eszközökkel.

A Facebook új szolgáltatása a földrajzilag elosztott projektcsapatok tagjait, a mobil körülmények között dolgozó vezetőket és beosztottakat hivatott könnyebb kapcsolattartáshoz segíteni.

Miután több évet áldozott a PC-n elérhető szolgáltatás és mobil alkalmazás formájában megjelenő, üzleti felhasználásra szánt közösségi háló fejlesztésére – amelynek tesztelése tavaly január óta tart –, a Facebook kiküldte a meghívókat október 10-re, a Facebook at Work londoni bejelentésére – írja a computerworld.hu.

Az új szolgáltatással a munkatársak hasonló módon maradhatnak kapcsolatban és oszthatnak meg információkat egymással, ahogyan azt barátaikkal és családtagjaikkal teszik az eredeti Facebookon.

A Facebook at Work felhasználói többek között eseményeket hozhatnak létre, projekteken dolgozhatnak együtt, és személyre szóló vagy csoportoknak címzett üzeneteket küldhetnek egymásnak.

– Mindig is mondtam, hogy a Facebooknak nyitnia kell más területek felé, és most látjuk, hogy megpróbálja megcélozni a vállalati piacot – mondta Brian Blau, a Gartner elemzője.

A nagyvállalatok érdeklődnek a közösségi eszközök iránt, ha azok konkrét feladatok megoldásában, a kapcsolattartásban és a projektvezetésben hasznosnak mutatkoznak, de a tisztán közösségi eszközök munkahelyi felhasználása még korántsem terjedt el széles körben.

Bár az elemzők véleménye megoszlik a Facebook at Work várható fogadtatását illetően, abban nagyrészt egyetértenek, hogy a nagyvállalati szegmens meghódítása nehezebb lesz, mint arra a Facebook számít.

A vállalatvezetőket például biztosítania kell majd afelől, hogy a vélhetően biztonságosabb Facebook at Work és az eredeti, tisztán közösségi háló között nincs kapcsolat, az egyiken közzétett bejegyzés nem jelenhet meg a másikon.

Jeff Kagan független, iparági elemző ugyanakkor úgy véli, a Facebook nagy fába vághatta fejszéjét, de helyesen teszi, hogy megpróbál alaptevékenységén túl terjeszkedni.

– A Facebook folyamatosan keresi a módját, hogy továbbnőhessen – mondta Kagan. – A cég nagyon sikeres, de csupán a lakossági piacon. Most valami hasonlóra törekszik egy új szegmenst megcélozva.