Egyelőre nem okoz az utasok számára érzékelhető problémát a munkaerőhiány a budapesti tömegközlekedésben, azonban folyamatosan várják a munkavállalók jelentkezését.

Nem veszélyezteti a fővárosi és a vidéki tömegközlekedést a munkaerőhiány, azonban mind a BKV-nál, mind a Volánbusznál folyamatos a felvétel – közölték a Magyar Időkkel a közlekedési társaságok.

A BKV-nál elsősorban a vasúti területen, tehát HÉV- és villamosvezetőkből van hiány, jelenleg 111 betöltésre váró álláshely van. A közlekedési társaság közlése szerint busz- és trolivezetőkből megfelelő a létszám, azonban a tanulók felvétele itt is folyamatos.

A munkaerőhiányt az is mutatja, hogy a különböző budapesti járatokon – a MÁV gyakorlatához hasonlóan – felhívásokkal próbál munkaerőt toborozni a BKV. Emiatt változtattak toborzási gyakorlatukon is: ma már több fórumon és gyakrabban adnak közre hirdetéseket.

Megéri a közlekedési társaságnál munkát vállalni, mivel már a 6-8 hónapos tanfolyam idejére tanulmányi szerződést köt a társaság a dolgozóval. A bérezési rendszer az alapórabérből, különböző pótlékokból, valamint kafetériából tevődik össze.

Szintén befolyásolja az alapbért a járműtípus, valamint az adott viszonylat, ettől függően százalékos órabérpótlékot kap a dolgozó. Fix óradíjas pótlékkal is jutalmazzák a munkavállalót a jegyellenőrzésért, a jegyértékesítésért, valamint a minőségi munkavégzésért.

Emellett évi bruttó 164 ezer forintos béren kívüli juttatást is kínál a BKV, tíz kafetériatípusból lehet választani. A munkavállalók, valamint közeli rokonaik – a többi közlekedési vállalathoz hasonlóan – az összes menetrend szerinti járatot ingyen használhatják.