A Nielsen Catalina Solutions (NCS) kutatócég publikálta azt a kutatást, amely az FMCG-szektor reklámkampányait vizsgálva tett megállapításokat a reklámköltések megtérüléséről.

Az NCS kutatása 11 év alatt futó 1400 FMCG-kampány eredményét vizsgálta, úgyhogy a szokottnál is összetettebb vizsgálatnak tűnik – írja a kreativ.hu. A kutatás főbb megállapításai a következők:

  • A reklámköltés legnagyobb megtérülését a magazinhirdetések eredményezik. Minden magazinhirdetésre elköltött dollár a négyszeresét hozta vissza a hirdetőknek.
  • A hagyományos tévéhirdetés eredményezi a legnagyobb költésnövekedést az elért háztartásoknál, egészen pontosan 0,33 dollárral.
  • A mobilreklám eredményezi a legnagyobb költésnövekedést az elérések száma alapján, ez egészen pontosan 26,52 dollár költéskülönbözet ezer elérésenként.
  • A drágább FMCG-termékkategóriák (baba és állattermékek) reklámköltésének a megtérülése is nagyobb, mint a kevésbé drága termékkategóriáké, mint az étel és az üdítő.
  • A nagyobb márkáknak is megvan ugyanez az előnyük, azaz a reklámjaik megtérülése jobb.