Elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tisztújító közgyűlése november 15- én a következő (2022-2024) ciklusra. Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatóját az MRSZ tagsága másodszor is megszavazta elnöknek.

A közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú elnökségének tagjait és a felügyelő bizottság 3 tagját is. Az elnökség tagjai:

Megbízó szektor: Baráth Péter – egyéni tag, Beke ZsuzsaRichter Gedeon Nyrt., Juhász Péter Tibor Vodafone Magyarország Zrt., Mérő ÁdámCoca-Cola Magyarország Kft., Pantl PéterMol Nyrt., Szabó Béla Magyar Telekom Nyrt.

Média szektor: Bíró PálGoogle Information Technology Services Limited (Hungary), Guttengéber CsabaAtmedia Kft., Hivatal Péter – egyéni tag, Kardos GáborMagyar Jeti Zrt., Kovács TiborRingier Axel Springer Magyarország Kft., Vidus GabriellaM-RTL Televízió Zrt.

Szolgáltató szektor: Incze Kinga White Media Kft., Liptay GabriellaKPMG Hungária Kft., Mező LászlóMediaCom Magyarország Kft., Novák PéterDentsu Hungary Kft., Pőcze BalázsMito Creative Zrt., Urbán Zsolt1080p Solution Kft.

Tagozati választott képviselők: Dr. Fecske ZoltánPublimont Kft. (OOH Tagozat képviseletében), Dr. Nemes ÁkosDr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda (Jogi Tagozat képviseletében), Samu TímeaJCDecaux Hungary Zrt. (OOH Tagozat képviseletében)

Elnökség további tagozati képviselői: Hantosi BálintOutdoor Media Audit Kft. (OOH Tagozat elnöke), Sopov IstvánSales Contact Kft. (IAB Hungary elnöke)

Az MRSZ Felügyelő Bizottságának megválasztott tagjai: Dr. Megyer Örs – Tiszteletbeli Örökös Tag, Mezriczky LászlóIspiro Consulting Kft., Somlói ZsoltMindshare Médiaügynökség Kft.

Gulyás János, az újabb ciklusra megválasztott MRSZ elnök kiemelte: az elmúlt 3 évet a reklámadó felfüggesztése és a COVID-krízis jellemezte A koronavírus eltérő módon, de minden iparági szereplőt érintett és kihívás elé állította a szakmát. (A megújult MRSZ Média- és Kommunikációs torták 2020-as számai szerint egy kivétellel minden szegmens 2,9%-80% közötti visszaesést könyvelhetett el). Az MRSZ érdekképviseletének fókusza ezért 2020-ban a válság következményeinek enyhítésére irányult, számos eredménnyel segítve a legnehezebb helyzetben lévő szegmenseket (pl. A média tartalmak előállítói, közzétevői is bekerültek az időlegesen közteher-csökkentettek körébe; a közterületi reklámozók 2020.09.15-ig esedékesen befizetendő féléves építményadó megfizetésére vonatkozó kötelezettséget törölték.) Emellett a kommunikációs iparágat a helyzetértékeléshez és tervezéshez segítséget nyújtó adatokkal, kutatásokkal (MRSZ Barométer) segítették. Azámos tervezett programjuk a vírushelyzet miatt 2020-2021-ben háttérbe szorult, amelyek megvalósítása még várat magára (pl. MRSZ Zöld Bolygó Program).

Jelentős kihívások várnak a reklámiparra az elkövetkezendő 3 évben is. Az MRSZ elnöke a jövőre nézve hozzátette: „A következő 3 év is jelentős kihívások elé állít bennünket, hiszen látható, hogy a vírus velünk marad hosszútávon; ezenkívül 2022-ben választások elé nézünk és számos, most ideiglenesen ’csendes’ szabályozási kérdéssel is foglalkoznunk kell (pl. Reklámadó 2022. dec. 31-ig van felfüggesztve; óriásplakátok elbontásának kitolt határideje 2023. dec. 31.). A vírushelyzet okozta iparági kihívások mellett az ’alap’ problémákkal is foglalkoznunk kell: az idén elkészült a ’Globális platformok hatása a magyar kommunikációs iparra’ tanulmány, ami sok mindenre rávilágított. Ez utóbbi kapcsán a jövőben szakmai párbeszédet szorgalmazunk, ami segíthet abban, hogy a hazai szereplők megtalálják a válaszokat a globális platformok előretörése által jelentett kihívásokra. Összegezve 2022-2024 között: egyértelműen a reklámadó kérdése; a közterületi szabályozás egyik határidős sarokpontja; az online globális vs. hazai platformok közötti érdekegyeztetés; a televíziós piac helyzete, az adatkezelés/adatbiztonság/adatönrendelkezés kérdése, valamint az önszabályozás/reklámetika fejlesztése és a COVID-helyzet miatt további előre nem tervezhető rendkívüli szabályozások várnak ránk.”

(Forrás: MRSZ)