Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is.

A Mapei Kft. 150 építőipari szakembert kérdezett meg a közösségi média használati szokásaikról. 

A szakemberek 82 százaléka használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74 százalék Facebookozik, és nem is keveset. 11 százalékuk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11 százalék szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. 78 százalék naponta kevesebb, mint 1-2 órát foglalkozik az FB-vel.

A második legnépszerűbb platform a YouTube, amelyet fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram követ, azonban ezek aránya nagyon alacsony.

„Úgy tűnik, hogy a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává” – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

A szakemberek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43 százalék kap rendszeresen szakmai kérdéseket.

Ennek ellenére mindössze a szakemberek 18 százaléka posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire. 30 százalék ritkán, 51 százalék egyáltalán nem tesz ki fotót. Saját videós tartalmat 13 százalékuk tesz közzé a csatornáin.

„A szakemberek hallgatagságának a közösségi médiában két oka lehet. Egyrészt nem tudják, hogyan kell kezelni a felületet, mit írjanak, miről készítsenek képet, mi érdekli az embereket. A másik gond az átláthatóság hiánya. Bár sokat javult helyzet, még mindig vannak, akik feketén, szürkén vállalnak munkát és félnek, hogy felhívják magukra a hatóságok figyelmét” – véli Markovich Béla. 

Sokkal jobb a helyzet a szakmai kapcsolatok területén. A megkérdezett szakemberek 50 százaléka tagja valamilyen szakmai Facebook-csoportnak.

A szakember szerint sokkal aktívabban és tudatosabban kellene használni a közösségi médiát, mert a megrendelők ott vannak. Ma ez versenyelőny egy építőipari kisvállalkozásnak, azonban hamarosan létkérdés lesz. Ha egy szakember nem lesz jelen a közösségi médiában, az olyan lesz, mintha nem is létezne.