Exit-popup, nem elég a Facebook-like, Google Analytics – íme három észrevétel, amellyel a Webgalamb tapasztalatai szerint hatékonyan növelhető a céges hírlevélre feliratkozók száma.

Érzed, hogy több embert is megfoghatnál a mostaninál? Látod, hogy érdekli az embereket a témád, de valahogy mégsem vásárolnak – teszi fel a Webgalamb, amely legfrissebb blogjában 3 módszert javasol arra, hogy több hírlevél feliratkozód legyen.

1. Használj exit-popup-ot!

Mi a csudát tudsz kezdeni azzal, ha a weboldaladra látogatók nagy része még nem áll készen a vásárlásra? Nézegetnek, kattintgatnak, olvasgatnak. Aztán szépen megy a kezük a „bezár” gombra. Van itt még esélyed?

Igen, van! Használj olyan popup (felugró) ablakot, ami csak akkor ugrik fel a látogatódnak, ha éppen kilépne az oldaladról. Ez a popup olyan, mintha mindig ott lennél az ajtóban, és mindig lenne lehetőséged épp a megfelelő pillanatban szólni, ha valaki távozni akar. Ezzel rengeteg érdeklődőt foghatsz meg, akit egyébként talán soha többé nem látnál.

2. Ne lájkokat gyűjts a Facebook-on, hanem hírlevél feliratkozókat!

Tényleg jól néz ki, amikor ráhirdetsz egy posztra és gyűlnek a lájkok. De attól, hogy népszerű a közösségi oldalad vagy visszajelzést kapsz arról, hogy sok embert érdekel a témád, még nem lesz sokkal több vevőd.

Ha már pénzt áldozol a hirdetésekre, miért ne hirdetnéd meg a hírlevél feliratkozó oldaladat? Ha megvan az érdeklődőid e-mail címe, legközelebb már nem kell arra költened a Facebook-on, hogy újra és újra elérj hozzájuk. Ráadásul e-mailben személyre szólóbb kommunikációt és automatizáltabb marketinget folytathatsz, mint a közösségi oldalakon.

3. Teszteld az oldaladat a Google Analytics-szel!

Ebben a módszerben óriási erő lakozik, mégis kevesen használják, pedig nem ritka, hogy megtízszerezi nekünk a hatékonyságot. Nem titok, de eddig nem írtuk le sehol az alábbiakat. Érdemes bevetni a Google Analitics Kísérletek néven futó funkcióját. Ezzel teszteljük le, hogy melyik megjelenés és tartalom a leghatékonyabb, azaz melyiknél iratkoznak fel a legtöbben.

Amikor kész a szöveg és a dizájn, hangyányi módosításokkal elkészítünk belőle 8-10 verziót. Lehet, hogy csak a feliratkozó gomb színét változtatjuk meg, vagy egy címet veszünk nagyobbra, esetleg kicserélünk egy képet. A lényeg, hogy picit mindegyik különbözzön a másiktól.

Aztán a többi a Google Analytics dolga. Minden látogatónak más-más verziót mutat meg, majd a végén kiadja nekünk, hogy melyik verzió bizonyult a leghatékonyabbnak.