Idén is megrendezik a Budapest Fashion Night programsorozatot, amely a késői időpontokban is várja a divat iránt érdeklődőket.

„Egyre többen érdeklődnek a magyar tervezők iránt, a véleményformálók szerint a magyar márkák eljutottak oda, hogy nemzetközi szinten lehet őket értékesíteni” – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese, aki az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorának közös vendége volt.

Mint hangsúlyozta, nagyon fontos, hogy tudatos vásárlói réteget építsünk ki Magyarországon. Tavaly decemberben ötven bolt csatlakozott a Budapest Fashion Night-hoz, idén is lesznek kerekasztal-beszélgetések, meg lehet ismerni a tervezőket. Forintos-Szűcs Anita hozzátette: szeretnének segíteni a magyar vásárlóknak a karácsonyi készülődésben.

„Magyarországon a fast-fashion, az outlet, a secondhand ruházat fut, de jó irány, amelyet a rendezvényünk is képvisel. Az elmúlt hétvégén a Budapest Central Europe Fashion Week-en nyolcvan külföldi vendég vett részt, a nagyközönség már a jövő tavaszi modelleket is láthatta” – jegyezte meg a szakértő.

Kitért arra, hogy vannak olyan magyar tervezők, akiknek a pólója egy fast-fashion póló árában van. „De ezt kevesen tudják, ezért be kell menni a boltba. Nagy az árak szórása, érdemes körbenézni, nincs minden aranyárban.”

A Budapest Fashion Nightra részletes térkép készül az érdeklődőknek, ez a rendezvény valamennyi közösségi oldalán megtalálható lesz.

(Forrás: MTI)