2019 első felében húsz nemzetközi forgalmú IC+ jármű áll forgalomba, emellett pedig hetven belföldi forgalmú IC+ vasúti kocsi sorozatgyártása indult el, amiből öt már közlekedik.

A közbeszerzési eljárások és a beszállítások elhúzódása, a humánerőforrás területén felmerült kapacitáshiány következében a húsz darabos projekt valamelyest elhúzódik az eredeti tervhez képest, de a késedelem a fejlesztés közlekedésszakmai és iparstratégiai jelentőségét figyelembe véve nem jelentős – fogalmazott Cseresznyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára.

A MÁV-Start tavaly márciusi tájékoztatása szerint 53 ezer alkatrészből, átlagosan 5500 munkaóra alatt készül el a vasúttársaság első saját fejlesztésű, IC+ elnevezésű vasúti kocsija. A mérnökök és szakemberek által tervezett IC+ kocsik sorozatgyártása 2017-ben indult el a szolnoki vasúti járműjavítási telephelyen.

Az újgenerációs Inter-City-járműcsalád nemzetközi forgalomra is alkalmas. A több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő jármű modern, praktikus megoldásokkal rendelkezik, a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz. A járművet a MÁV-Start tavaly szeptemberben az InnoTrans nemzetközi közlekedési szakvásáron is bemutatta Berlinben.

(SZ)