Hibásan vagy egyáltalán nem küldött adatot az energiahivatalnak az ügyfélkapcsolati szolgáltatásainak minőségéről az Égáz-Dégáz. A társaságot ezért tízmillió forintra bírságolta a hatóság.

Tízmillió forintra bírságolta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a közel 800 ezer felhasználóval rendelkező társaságot Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt.-t. Az MEKH tájékoztatása szerint a cég az ügyfélkapcsolati szolgáltatásainak minőségéről hibásan, vagy egyáltalán nem küldött adatot a hivatalnak, így nem volt megállapítható, hogy a társaság megfelelt-e az előírt minimális minőségi követelményeknek. Mivel a társaság később pótolta és javította az adatszolgáltatást.

Az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség elvárt színvonalát és minimális minőségi követelményeit a MEKH határozat formájában írja elő valamennyi egyetemes szolgáltató és elosztói engedélyes számára. A hivatal közölte: kiemelten fontos a felhasználók védelme, így annak ellenőrzése, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás megfelelő színvonalú legyen. Többek között azt is nyomon követi a hivatal, hogy milyen típusú ügyekben keresik fel a felhasználók az ügyfélszolgálatokat, illetve átlagosan mennyi a várakozási idő az ügyfélszolgálati irodákon. (MTI)