A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 11 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-re (CIG EMABIT), egyebek mellett kiszervezési, ügyféltájékoztatási és panaszkezelési, IT-biztonsági, illetve gépjármű-kárrendezési jogsértések miatt.

A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot és nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.

Hiányosságokat tárt fel az MNB a többi között a CIG EMABIT kiszervezési szerződéseinek nyilvántartása, illetve az adott szerződések kiemelten fontossá minősítése kapcsán. Nem volt minden szempontból szabályszerű a flotta CASCO konstrukció termékterve, és ezen belül annak díjkalkulációja.

A CIG EMABIT a gépjármű-kárrendezés területén a vizsgált időszak egy részében nem rendelkezett a jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással, illetve a gépjárműkár-nyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi követelményeknek.

Az informatikai rendszer védelmi szintje több szempontból is elmaradt a jogszabály által elvárttól.

A panaszkezelés során a biztosító nem mindenkor rögzítette, tartotta nyilván tényleges panaszként és vizsgálta ki megfelelően az ügyfelek telefonos kifogásait, emellett nem minden esetben tartotta be a biztosítási szolgáltatásra jogosult személy szolgáltatási igényével kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó szabályokat sem.

Az MNB mindezek miatt szabta ki a 10,5 millió forint felügyeleti és 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot. Enyhítő körülménynek számított, hogy a biztosító már a vizsgálat során számos korrigáló intézkedést hozott, illetve adott számot azok tervéről – közölte a jegybank.

(Forrás: MTI)