A UX (user experience) szakmában dolgozók döntő többsége szerint az internet az ismeretszerzés legfontosabb forrása – derül ki az UX Népszámlálás 2017 felméréséből.

Nagyszabású online kutatást készített a magyar user experience (UX) szakmáról, a különféle felhasználói élményekkel professzionális szinten foglalkozókról két szakember, Kollin Zoltán, a Ustream UX directora és Varga Csaba.

A két szakember online kérdőívek kitöltésével 2016. december 20. és 2017. január 19. között ismételték meg 2014 után a UX Népszámlálás nevű projektjüket. A kérdőíveket 154 szakmabeli töltötte ki – olvasható a Kreatív Online-on. A UX-szakmában dolgozó kérdőívkitöltők közel 90 százaléka Budapesten dolgozik, több mint 70 százalékuk 25-35 év közötti.

A kitöltők kicsit több, mint negyedének valamilyen dizájner jellegű végzettsége van (média designer, digitális grafika, tervezőgrafika, formatervező, szobrász, keramikus, multimédia); és hasonló arányban képviseltetik magukat az informatikai szakterület (programozó, mérnök informatikus, fejlesztő) képviselői.

A válaszadók többsége heti 40 órákat dolgozik, kivétel csupán a céges szintű UX vezetőknél tapasztalható, ők ugyanis átlagosan heti 48 órát dolgoznak.

A válaszadók több, mint fele 241-480 ezer forintot visz haza havonta. Az átlagos havi fizetés nettó 398 ezer forint körülire becsülhető, ami a 2014-es eredményhez képest (357 ezer forint) 11 százalékos növekedést jelent.

A válaszolók 98 százaléka az interneten és blogok segítségével szeretne új ismeretek birtokába jutni, s csupán 9,7 százalékuk tartja úgy, hogy a további tanulásra a külföldi offline kurzusok és workshopok a legmegfelelőbbek.

A felhasználói kutatáshoz 46,6 százalékuk a Google Analytics-et használja, 37 százalékuk a Hotjar-t, 17,4 százalékuk pedig az InVision-t. Legkevesebben (4,7 százalék) a Google Hangouts-ot jelölték be.

Az interfész tervezéshez ezek az eszközök/szoftverek kerültek dobogóra: Sketch (54,8 százalék), Adobe Photoshop (41,4 százalék) és Adobe Illustrator (32,5 százalék).