Hat magyar startup mutatkozik be a világ egyik legnagyobb interaktív technológiai kiállításán, az amerikai South by Southwesten.

A South by Southwest kiállítás lehetőséget ad arra, hogy a fiatalok visszajelzést kapjanak a fejlesztéseikről, és számos mentorprogram vezetőjével találkozhatnak – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója az M1-en. A hat startup céget a kereskedőház InnoTrade programjának keretében választották ki. A három fő az szempont volt, hogy már legyen kézzelfogható termékük, legyen benne nemzetközi perspektíva és a kiválasztottak jól beszéljenek angolul.

Ducsai-Oláh Zsanett hangsúlyozta, a tapasztalatok szerint a hasonló nemzetközi fesztiválokon nemcsak bemutatkoznak a magyar cégek, hanem tényleges lehetőséget, ajánlatot is kapnak, hogy milyen irányba fejlesszék tovább termékeiket. A vezérigazgató kiemelte, a kereskedőház elsődleges feladata, hogy a magyar cégeket külpiacra segítse. A magyar export legfontosabb terméke a magyar tudás és az innováció, aminek ezekben a fejlesztésekben fontos szerepe van. (MTI)