Családi értékrendjük, hosszú távú szemléletmódjuk és társadalmi felelősségvállalási tevékenységük elismerésére hat hazai cég kapott idén K&H családi vállalatok kiválósági díjat. A kitüntetéssel a családi vállalkozások társadalomban és gazdaságban egyaránt meghatározó szerepét kívánja tovább erősíteni a bank.

Hat hazai családi tulajdonú cég kapott idén K&H családi vállalatok kiválósági díjat. „A K&H társadalmi felelősségvállalásában régóta kiemelt figyelmet kap a környezetvédelem, az egészség és a pénzügyi oktatás. Ezek mellett jelent meg új területként két évvel ezelőtt a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként kiemelt hangsúlyt fektetünk a hazai családi vállalatok igényeinek kiszolgálására, hosszú távon fenntartható működésük és a családi értékek továbbvitelének támogatására.

Éppen ezért idén is meghirdettük a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amellyel azokat a cégeket ismertük el, amelyek a hosszú távú stratégiai gondolkodás, a családi értékek vállalatvezetésbe történő beépítése és az aktív társadalmi felelősségvállalás terén példamutató gyakorlatot folytatnak. Az elismeréssel a családi vállalkozások társadalomban és gazdaságban egyaránt meghatározó szerepét kívánjuk tovább erősíteni” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. 

A családi cégek igen stabil magját képezik a nemzetközi és a magyar gazdaságnak egyaránt. „A K&H-nál abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy közelről látjuk és értjük a családi cégeket foglalkoztató problémákat, és meggyőződésünk, hogy a tapasztaltabb cégek megoldásai példát mutathatnak más cégek számára is a sikeres fejlődéshez, növekedéshez” – mondta el Ékes Ákos.

„Nagy öröm számunkra, hogy a vállalatok idén is pozitívan reagáltak kezdeményezésünkre. A számos beérkezett pályamunka alapján azt látjuk, hogy a családi vállalatok számára kiemelkedően fontos a környezetvédelem, a munkatársak folyamatos képzése, valamint a fiatal generáció edukálása az egészséges életmódra. Többeknél pedig már javában zajlik a szektor egyik legégetőbb kihívása, a generációváltás sikeres levezénylése” – mondta el a szakértő.

„Utóbbi azért is kiemelkedően fontos témakör, mert a vállalatok felénél az elkövetkezendő 4-5 évben lesz esedékes az utódlás, miközben a cégek közel fele nem rendelkezik erre vonatkozó írásos tervvel. Bízunk benne, hogy a nyertes cégek gyakorlata irányt mutathat a generációváltás küszöbén álló családi vállalkozásoknak” – tette hozzá Ékes Ákos.

A pályázatok elbírálásánál a hattagú szakmai zsűri az adott kategóriában nyújtott kiemelkedő teljesítmény mellett a vállalat iparági jelentőségét, sikeres működését, a családi értékek továbbvitele iránti elkötelezettséget, valamint az egyedi ötletek, megoldások megvalósítását is értékelte.

Díjazottak:

  • „sikeres hosszú távú stratégia” kategória:
  • FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. (Pest megye)
  • Naturtex Kft. (Csongrád megye)

 

  • „családi értékek a vállalatvezetésben és sikeres generációváltás” kategória:
  • Confector Mérnök Iroda Kft. (Budapest)
  • Ratskó-Bau Építőipari és Fővállalkozási Kft. (Budapest)

 

  • „elkötelezettség és felelősségvállalás a társadalom iránt” kategória:
  • BIO-FUNGI Termelő és Kereskedelmi Kft. (Pest megye)
  • HUNGERIT Baromfifeldolgozó és Élelmiszeripari Zrt. (Csongrád megye)