A fogyasztó azzal a panasszal fordult a Budapesti Békéltető Testülethez, hogy az egyik szemüvegeket árusító vállalatnál olyan terméket vásároltattak vele, amire nem is lett volna szüksége. A kérelmező teljesen elégedett volt a saját szemüvegével, amit már 4 éve hordott.

A fogyasztó elmondása alapján a látásával nem volt gond, de mivel tisztában volt vele, hogy az életkor előrehaladtával általában romlik a szem, szakemberhez szeretett volna fordulni.

A vállalkozás ingyenes vizsgálatot ígért, így a kérelmező élt is a lehetőséggel, de még előzetesen kikötötte, hogy csak abban az esetben hajlandó új szemüveget vásárolni, amennyiben az orvos szerint ez indokolt. A vállalkozás el is végezte a kért vizsgálatot és azt állapították meg, hogy a bal szeme 1,25 dioptriát romlott.

A fogyasztó, bízva szakvéleményben vett egy szemüveget több mint 89 ezer forintért. Az új termékkel nem látott jól, hiába végeztek korrekciókat is, ezért elment egy szemészeti szakrendelőbe, ahol azt a felvilágosítást kapta, hogy a látása csupán 0,25 dioptriát romlott. Ennek megfelelően az új szemüveg készítése nem volt indokolt, sőt a minimális eltérés kifejezetten hasznos, mert így nem kényelmesedik el a szem.

Ezután a fogyasztó alapos volt, és még a panaszoltnál is kért egy új vizsgálatot, ami a korábbi, szakorvosi véleménnyel azonos eredményt hozott. A kérelmező természetesen szerette volna visszakapni a pénzét, mivel a vásárolt terméket így nem tudta használni és nem is volt rá szüksége.

Az eljáró tanács végül ajánlásában arra kötelezte az ellenérdekű felet, hogy fizesse vissza a fogyasztó részére a kifizetett összeget. Az ügy pozitívan zárult, mivel a panaszos jelezte a testületnek, hogy a vállalkozás maradéktalanul eleget tett az ajánlásban foglaltaknak.

A Budapesti Békéltető Testülethez érkezett esetekről itt olvashat.