Megugrott a sörfogyasztás Magyarországon a labdarúgó Európa-bajnokság kezdete óta. A nyári sportesemények miatt mintegy harmincmillió korsóval fogy több sör, mint egy átlagos évben.
A második magyar labdarúgósiker óta (Magyarország-Izland: 1-1) már szinte alig kaphatók az áruházláncoknál eddig hegyekben kínált szurkolói kellékek, miközben a sörökből és egyes élelmiszerekből is jelentősen többet értékesítettek az elmúlt napokban.
– Azzal számolunk, hogy sokkal több sör fogy majd a nyári sportesemények, a labdarúgó-Eb és az olimpia ideje alatt, mint egy átlagos, hasonló eseményekben nem bővelkedő évben. A teljes piacra vetítve mintegy 2,5-3 százalékos növekedést várunk a söreladásokban csak a sportesemények miatt – közölte a Magyar Időkkel a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Schillinger Attila rámutatott: a várható növekedés nagyjából 150 ezer hektoliterrel vagy harmincmillió korsóval több elfogyasztott sörnek felel meg.
Mint mondta, nyáron eleve a könnyen iható, úgynevezett láger sörök a népszerűbbek, amelyek eladása nem csupán a kiskereskedelmi egységekben futott fel az utóbbi napokban, hanem például a vendéglátóhelyeken is, ahol a piac mintegy tíz százalékát kitevő hordós és csapolt söröknél is jelentős forgalombővülést várnak a versenyek időszakában.
– A sportesemények idején jellemző sörfogyasztást nagyban befolyásolhatja az időjárás is. 2012-ben például a legutóbbi, lengyel–ukrán rendezésű Eb-n a bajnokság elején jellemző rossz idő miatt csupán 1,8 százalékos forgalomnövekedést értek el júniusban a lengyel sörgyártók, a következő hónapban viszont, az igazi nyár beköszöntével 14,6 százalékkal, vagyis hatalmasat ugrott a fogyasztás – mutatott rá a sörszövetség elnöke.