2015 első fél évében több mint 600 millió forint értékű bírságot szabott ki a Nemzeti Média– és Hírközlési Hatóság.

Idén az év első felében 2500 panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH), és a statisztikák alapján a tavalyi évhez képest 23,8 százalékkal nőtt ezek száma – írja a Világgazdaság.

Az NMHH tájékoztatása szerint a panaszok leggyakrabban a hírközlési szolgáltató számlázásával, az ügyfélszolgálat működésével és a panaszkezeléssel, a szolgáltatás hibáinak kezelésével és elhárításával, valamint a szerződéskötéssel, -módosítással és a szerződések megszűnésével kapcsolatosak. 

A hatóságnak több eszköze is van arra, hogy szankcionálja a cégeket, ha azok nem tartják be a hírközlési rendelkezéseket. Így például kötelezheti a jogsértés abbahagyására és a jogszerű állapot helyreállítására, bírságot szabhat ki a szolgáltatóval, súlyos vagy ismételt jogsértés esetén annak vezető tisztségviselőjével szemben. Különösen súlyos jogsértés esetén meghatározott időre felfüggeszthető a szolgáltatási jogosultság, illetve megtiltható a szolgáltatónak a tevékenység végzése. Idén eddig 130 esetben alkalmazott szankciót a hatóság jogsértés miatt, ebből kilencven esetben bírságot is kiszabott. Az idei első fél évben a hírközlési szektort érintő bírságok együttes összege 610,7 millió forint volt, amely nem érinti a média- és a postapiacot.