Új időszámítás kezdődik a fogyasztók és vállalkozások közötti, online adásvétellel vagy szolgáltatással összefüggő viták rendezésében február 15-től. Már elérhető az uniós békéltető honlap, amelynek kezelésében Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület segíti a feleket.

A honlap segítségével anélkül egyezhetnek meg a felek, hogy a vásárló kitenné lábát otthonából, a cég pedig irodájából. Megoldást kínál egyúttal mindazon ügy megoldására, amelyet egy online megrendelés előzött meg. Az Európai Bizottság által közzétett 2015-ös jelentés (Consumer Conditions Scoreboard 2015.) legóvatosabb becslése szerint is az online kereskedelem az unióban 230 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2014-ben – olvasható a Budapesti Békéltető Testület honlapján.

Tíz év alatt 21 százalékról 50 százalékra nőtt az ilyen vásárlások aránya. Azonban a fogyasztók még mindig idegenkednek a külföldi tagállamokból történő vásárlástól: Magyarországon a megkérdezettek egyharmada vásárolt internetről belföldön 2014-ben, és csak közel 10 százalék szavazott bizalmat egy másik tagállam webáruházának

A fogyasztói bizalmatlanság miatt a vásárlók éves szinten összesen 11,7 milliárd eurótól esnek el. Ennyit tudnának spórolni becslések szerint ugyanis, ha az EU többi országában rendelkezésre álló olcsóbb kínálatot vennék igénybe.

Többek között e bizalmatlanságot kívánja felszámolni az uniós békéltető honlap, amely a következő linken érhető el az EU valamennyi hivatalos nyelvén, közöttük magyarul is.

Jelenleg nem állnak rendelkezésre vitarendezési testületek ezen a portálon egyes ágazatok és a következő országok esetében: Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Németország, Románia, Spanyolország, Szlovénia, Észtország – hívják fel a figyelmet a honlapon. Így lehet, hogy ezekben az országokban nem tudják igénybe venni a portált a kereskedővel szemben fennálló jogvitája rendezéséhez.