Folyamatosan ellenőrzi a Sziget Fesztiválon a vendéglátó egységek és a mutatványos berendezések működését a fogyasztóvédelem. Nem árt azonban, ha maguk a fesztiválozók is észnél vannak, az NFH összegyűjtötte, mire érdemes odafigyelni.
Az idei Sziget Fesztivál alatt is folyamatosan ellenőrzi a helyszínen a szolgáltatók működését, a szolgáltatások minőségét a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). Az ellenőrzések során a felügyelők vizsgálják a vásárlók megfelelő tájékoztatását, az árak és a kiszolgálási mennyiség feltüntetését, a mérőeszközök hitelességét, a nyugtaadást, és azt, hogy a megfelelő mennyiséget kapja-e meg a fogyasztó – derül ki az NFH közleményéből.
A hatóság munkatársai nappal, illetve éjszaka is dolgoznak, az ellenőrzések folyamatosak és a fesztivál végéig tartanak. Az NFH továbbá ellenőrzi a mutatványos berendezések biztonságos üzemeltetését és megfelelő dokumentációját, valamint a fiatalkorúakat védő jogszabályok betartását is.
A tavalyi Sziget Fesztiválon a vendéglátó-ipari vállalkozások többsége a jogszabályi előírásoknak megfelelően végezte tevékenységét. A legjellemzőbb szabálytalanság még mindig a kereskedői adatok (név, székhely) feltüntetésének hiánya, az árfeltüntetési szabálytalanságok, valamint italmércék és a mérlegek hitelességének hiánya. A tavalyi évben a vizsgálatokkal feltárt kisebb hiányosságokat a vállalkozások egy része már az ellenőrzés ideje alatt pótolta. Az ellenőrzések általános tapasztalataként elmondható, hogy a vállalkozások egyre inkább együttműködő magatartást tanúsítanak.
Közleményében az NFH azt is összegyűjtötte, mire érdemes odafigyelni azoknak, akik kilátogatnak a rendezvényre. Értékeink védelmére használjuk a csomagmegőrzőt, a sátrakból könnyen eltűnhetnek az értékesebb holmik. Ugyanakkor nem árt tudakozódni a csomagmegőrzés feltételeiről, vagy arról, hogy a vállalkozás milyen mértékben vállal felelősséget az őrzött tárgyakért. Ha a belépőként kapott azonosító karszalag eleve gyenge, vagy sérült, kérjük azonnali cseréjét, mivel ha leszakad, elveszik, nem fogjuk tudni bebizonyítani, hogy a szalag nem a mi hibánkból sérült meg.
Arra gondolva, hogy ha a fesztivál kártyán az esemény befejeztével marad pénz, előzetesen érdeklődjünk annak visszaszerzési módjáról. Általában a kártyán megmaradt egyenleget legkésőbb a fesztivál utolsó napján, zárásig lehet visszaváltani készpénzre. Egy fesztivál kártya érvényes lehet több rendezvényre is, de a rajta szereplő összeg általában nem vihető át a rendezvények között. Érdemes a fesztiválkártyát a meghatározott módon regisztráltatni, mivel elvesztése esetén akkor tudjuk letiltani.
Az ilyen eseményeken előfordul, hogy vállalkozások, kérdőíves felmérők töltetnek ki velünk teszteket. Figyeljünk ilyenkor is személyes adatainkra, ha nem akarunk a későbbiekben kéretlen leveleket, ajánlatokat kapni. Amennyiben minőségi kifogásunk van, azt természetesen a pult, kassza elhagyása után is bejelenthetjük, az ezzel ellentétes feliratok tisztességtelen feltételek, nem kell figyelembe venni azokat.
A reklamáció alapvető feltétele a blokk, nyugta. Minden esetben kérjük el, s még az étellel kapcsolatos nyugtákat is őrizzük meg. Kifogásunkkal a vállalkozáshoz fordulhatunk, melyről jegyzőkönyvet kell felvennie. Ha erre nem hajlandó, problémánkat írjunk a vásárlók könyvébe, melynek jól látható, mindenki által elérhető helyen kell lennie. A beírás egyik példánya minket illet, a másik a helyszínen marad.
Ha élelmiszerrel kapcsolatos panaszunkat nem megfelelően intézi a vállalkozás, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz fordulhatunk. Ha nem kaptunk számlát, blokkot, azt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé jelezhetjük. Ha a panaszt nem megfelelően kezelték, jegyzőkönyvet nem vettek fel, fogyasztói megkárosítás történt, a vásárlók könyvébe nem engedtek beírni, a tisztességes tájékoztatáshoz fűződő jogaink sérültek, akkor a területileg illetékes kormányhivatalhoz fordulhatunk.