Az IAB Hungary mobil-munkacsoportja frissítette a magyar mobilhirdetési piac ajánlott hirdetési formátumait. Táblagépre vonatkozó hirdetési ajánlásokat is meghatároztak.

Az IAB Mobil munkacsoportja, újraszerveződése után kiemelt projektként kezelte a mobilhirdetésekre vonatkozó ajánlások frissítését, és erre külön projektcsoportot hozott létre – írja a Kreatív Online.

A csoport a hazai és nemzetközi gyakorlatot figyelembe véve, a Sztenderdizálási munkacsoport közreműködésével frissítette a sztenderd méreteket az alábbiak szerint:

Mobileszközre a 320*50 pixel, a 300*250 pixel és a 480*240 pixel sztenderd méreteket határozták meg. A munkacsoport azt javasolja tartalomtulajdonosoknak, hogy a méretek további differenciálását a 480*120 pixeles „kompakt” és a 480*480 pixeles „prémium” méretben valósítsák meg.

Idén először táblagép ajánlásokat is megjelöltek a szakemberek. A kiadói kínálatokat és a hazai szokásjogot figyelembe véve, a 300*250 pixel-es medium rectangle, és a 640*360 pixel-es roadblock méretek lettek az új táblagép sztenderdek.