Naponta országosan 5 és félmillióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. november – 2017. januári időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből. A kutatásból a közmédia rádiói kimaradtak.

A több mint 7 ezer fős mintán elvégzett kutatásból kiderül, hogy a napi rádióhallgatás kevesebb, mint 4 százalékpontot csökkent a tavaly ugyanebben az időszakban mért adatokhoz képest.

Most a 15 éves vagy idősebb népesség 65 százaléka, csaknem 5,5 millió ember hallgat rádiót napi rendszerességgel – olvasható a Kreatív Online-on. Budapesten a napi hallgatottság 2 százalékkal 1,036 millió főre csökkent, a heti és havi átlagok azonban kis mértékben nőttek.

A heti rádióhallgatás kis mértékben, a tavalyi 7,7 millióról 7,5 millió főre csökkent (2 százalékos csökkenés).

A Rádió1-et a 15 éves és idősebb korosztály körében naponta átlagosan több, mint nyolcszázezren hallgatták. A Music FM közönsége 650 ezres, a Sláger FM hallgatósága a 450 ezret közelíti.

Budapesten a Sláger FM (283 ezer fő), a Rádió1 (248 ezer) és a Music FM (216 ezer) a piacvezetők a napi átlagos hallgatószám tekintetében.