Meg kell tanulni nemet mondani, és az sem árt, ha tudjuk magunkról, hogy mikor dolgozunk a leghatékonyabban. Az idő menedzselése elengedhetetlen.

Érdemes a feladatokat úgy időzíteni, hogy a nehezebbek kerüljenek a leghatékonyabb időszakokra – olvasható az időgazdálkodással kapcsolatos tanács a HRblog-ban.

Amennyiben valaki nem biztos benne, hogy melyik típusba tartozik, tegyen egy próbát! Próbáljon egy feladaton 2 hétig reggel, és egy hasonlón szintén 2 hétig este dolgozni. Az ultra produktív embereknek az a titka, hogy a legnehezebb feladatokat frissen és kipihenten végzik, a fáradtabb időszakokba pedig egyeztetéseket szerveznek.

Mindenképpen fontos megtanulni a feladatok fontossági sorrendbe állítását. Amennyiben túl sok projektet szeretnénk egyidejűleg megcsinálni, nem tudunk megfelelően koncentrálni a feladatokra. Inkább le kell mondani egy projektet, ha az nem látszik megvalósíthatónak.

Alkalmazások tömkelege segíthet az időbeosztás menedzselésében. Segítségükkel nyomon követhető a haladás, és az ütemezésben és a feladatok szervezésében is hasznosak lehetnek. Riasztásokkal és értesítésekkel is figyelmeztethet az eszköz, hogy a végéhez közelít az adott feladatra szánt idő.

Az agynak szüksége van pihenésre, hogy a gondolkodási folyamat hatékonyan tudjon működni és a maximális teljesítményt tudja hozni. Így például munka után neki látni egy e-learning kurzus elvégzésének nem biztos, hogy jó ötlet. Keresni kell valamilyen kikapcsolódási formát, lehetőleg távol a digitális eszközöktől.