Ma egy cég hosszú távú sikeréhez a munkavállalók szakértelme és lojalitása, a partnerekkel való jó kapcsolat és a legmodernebb technológia alkalmazása kell – vallja a hazai fémfeldolgozásban meghatározó szerepet betöltő Ferzol Lemezmegmunkáló Kft., amely példaértékű hosszú távú stratégiájának elismerésére K&H családi vállalatok kiválósági díjat kapott.

„Az elmúlt 30 év tapasztalataira alapozva a K&H társadalmi felelősségvállalási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelybe 2015-től bevontuk a hazai családi vállalatokat is. Célunk, hogy hosszú távon erősítsük a szektor fenntartható működését és a családi értékek továbbvitelét. Ennek részeként hívtuk életre két évvel ezelőtt a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, ahol a sikeres hosszú távú stratégia kategóriában legutóbb a Ferzol Lemezmegmunkáló Kft. eredményeit ismertük el” – tájékoztatott Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

„Cégünk 27 éve tartó sikeres működésének titka a hosszú évek óta változatlan alapértékeinkben rejlik. Ilyen a kollégáink megbecsülése, a partnereknek nyújtott hosszú távú stabilitás, és a legkorszerűbb technológia nyújtotta magas minőség. Ennek a mesterhármasnak köszönhetjük sikereinket, tudjuk növelni az általunk előállított termékek hozzáadott értékét és fejleszteni az összeszerelési kapacitásunkat, amelyek által egyre közelebb kerülünk a járműipari beszállítói jogosultság megszerzéséhez” – mondta el Bíró Zoltán, a Ferzol Lemezmegmunkáló Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. A családi vállalat az európai piacokon túl Észak-Amerikától a Távol-Keletig számos iparágat – többek között a mezőgazdaságot, az élelmiszeripart, a hűtés- és vezérléstechnikát – lát el alkatrészekkel.

A KSH jelentése szerint az iparon belül 7,3 százalékos súlyt képviselő fémalapanyag és fémfeldolgozási alapanyag gyártás stabil növekedést tudhat maga mögött: 2015-ben és 2016-ban egyaránt 3 százalék feletti bővülés jellemezte a szektort. Ennek köszönhetően a 85 ezer főt alkalmazó alágazat a foglalkoztatási rangsorban – a járműgyártás és az élelmiszeripar után – az előkelő harmadik helyen szerepel. „Jelenleg közel 450 főt foglalkoztatunk, és úgy gondoljuk, stratégiai céljaink nem valósulhatnának meg a tudatos, kreatív és megfelelően motivált munkavállalók nélkül. Ezért prioritásnak tekintjük dolgozóink elkötelezettségének erősítését, munkájuk megbecsülését és képességeik, ismereteik folyamatos bővítését, hiszen ez a szervezeti hatékonyságunk megőrzésének kulcsa” – mondta el Bíró Zoltán.

A siker elengedhetetlen eleme a partnerekkel kialakított jó kapcsolat. „A magas minőség hosszú távú, jó kapcsolatokat és vevői elkötelezettséget eredményez. Partnereink száma és összetétele évek óta töretlen fejlődést mutat, és szinte mindegyikükkel Stratégiai beszállítói és Preferált beszállítói együttműködést alakítottunk ki. Ennek köszönhetően minimum 2-3 évre előre tervezhető megrendelési állománnyal rendelkezünk, ami nagymértékben hozzájárul a célok eléréséhez és újak kitűzéséhez” – emelte ki Bíró Zoltán.

A stabil és jól képzett kollégákon, illetve a folyamatosan bővülő vevői körön túl a technológia fejlődésével is lépést kell tartani. „A versenyképes gyártási hatékonyság érdekében stratégiánk fontos részét képezi a legmodernebb – robotizálás és automatizálás – csúcstechnológiát magába foglaló gyártó berendezések beszerzése is, amelyek lehetővé teszik olyan technológiák alkalmazását, mint a CNC hajlítás, a 2D-3D lézervágás vagy a nibbelés ” – tette hozzá az ügyvezető.