Keretmegállapodást írt alá a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty az Európai Kiskereskedelmi Szövetség létrehozásáról szóló zártkörű megbeszélések megkezdésére. A szövetség célja a hatékonyság növelése a beszállítókkal fenntartott partneri kapcsolatokban és a vevőknek nyújtott szolgáltatások terén.

Európa két vezető elektronikai kiskereskedelmi vállalata, a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty keretmegállapodást írt alá az Európai Kiskereskedelmi Szövetség létrehozásáról. Az együttműködés mind a vevők, mind a beszállítók, mind a résztvevők számára előnyöket jelenthet majd – írják közleményükben a vállalatok.

Az első szakaszban a MediaMarktSaturn és a Fnac Darty az alábbi területeken deríti fel az együttműködési lehetőségeket:

  • Nemzetközi stratégiai együttműködés a beszállítókkal, új értékajánlatok a stratégiai beszállítóknak
  • A saját márkás termékekhez kapcsolódó közös beszerzési és engedélyezési folyamatok egy közös tulajdonú, saját márkákkal foglalkozó szervezet létrehozásával
  • Innováció, ahol a MediaMarktSaturn innovációs megközelítése, vagyis a meglévő Retailtech Hub és az innovációhoz és új technológiákhoz kapcsolódó kísérleti projektek az együttműködés részét képzik
  • Adatelemzési kapacitások közös fejlesztése

A beszerzéseket tekintve az együttműködés először a saját márkás termékekre összpontosít. A vállalatok hosszú távon a saját márkás termékek beszerzésének integrálásában gondolkodnak egy közös vállalat létrehozása révén, hogy a vevők a kiváló minőségű termékek minél szélesebb választékából válogathassanak.

Az innováció terén a cél az innovációs képességek erősítése és a folyamat gyorsítása, hogy a vevői tapasztalatok mind az áruházakban, mind az online vásárlás esetén javuljanak. Az együttműködés keretében rendszerszintűvé tehető a kutatás az olyan ötletek után, melyek maradandó változásokat hozhatnak a kiskereskedelmi szektorban.

Az együttműködés keretében a Fnac Darty részt vesz a MediaMarktSaturn innovációs programjában, így a vállalkozásfejlesztő Retailtech Hub platform működtetésében is, utóbbi célja a kiskereskedelmi innovációk azonosítása már a korai stádiumban, kísérleti projektek végrehajtása az összes csatorna alkalmazásával és vásárlók bevonásával, valamint a tapasztalatok és megállapítások megosztása az összes partnerrel.

A Retailtech Hub 2019-ben Franciaországban is vállalkozásfejlesztési programot szeretne indítani. A vonatkozó adatvédelmi szabályozással teljes összhangban a két vállalat együtt fektet be az elemzési megoldásokba, hogy jobban megérthessék vevőiket és termékeiket, hiszen ez a megértés a beszállítókkal folytatott sikeres együttműködés alapja.

A felek olyan közös vállalkozás létrehozásában gondolkodnak, mely a szövetség holding társaságaként működik majd, illetve külön működési egységeket is terveznek az egyes értékteremtő területekhez. 2018-ban a vállalatok még nem számítanak pénzben is kifejezhető konkrét hatásokra. A pénzügyi hatások 2019-től fokozatosan jelentkeznek majd, a célok teljes megvalósulása pedig 2020-ra tehető.

Az Európai Kiskereskedelmi Szövetség a többi piaci résztvevő számára is nyitva áll, és a tervek szerint valódi európai platformmá válik majd, melynek hasznából az összes közreműködő fél kiveheti a részét.

„Ez az újonnan létrehozott szövetség fontos lépést jelent a jelenleg nem realizált értékteremtő lehetőségek kiaknázása felé. Meggyőződésünk, hogy az erőforrások koncentrálása és a résztvevő vállalatok egymást kiegészítő képességeinek összefogása előnyökkel jár mind az ügyfelek, mind a beszállítók számára, és természetesen a szövetség tagjaira is pozitív hatással lesz” – fogalmazott Pieter Haas, a MediaMarktSaturn Retail Group vezérigazgatója.

“Mindkét alapító tag örömmel fogadná a szövetséghez csatlakozó egyéb piaci szereplőket. A MediaMarktSaturn és a Fnac Darty jövőképe az iparág és a piac fejlődésével kapcsolatban ugyanaz. A két vállalat immár tanulhat egymástól, és hasznára is válhat egymásnak” – tette hozzá Pieter Haas.

Enrique Martinez, a Fnac Darty Group vezérigazgatója szerint „A Fnac Darty már bizonyította, hogy képes szembenézni a kiskereskedelmi szektor új kihívásaival és az intenzív versennyel. Ezt igazolja az is, hogy vállalatunk partnerségeket épít ki a miénkhez hasonló értékrendet képviselő erős szövetségeseivel. Stratégiai tervünk, a Confiance+ arra összpontosít, hogy megerősítse a kiskereskedelem mint szolgáltatás modellünket, mely magas szintű emberi jelenléten és tanácsadáson, illetve vállalatunk szakértői pozícióján alapul”.

“Az Európai Kiskereskedelmi Szövetség, melyet az MediaMarktSaturnnal indítunk, arra törekszik, hogy az ügyfelek számára elhozza az innovációt és Európa legjobb, több kereskedelmi csatornán alapuló vevői élményét, ahol a vásárlók a termékek és szolgáltatások legszélesebb választékhoz férhetnek hozzá, kiváló ár-érték arány mellett. Az ipar és a piac alakulására vonatkozó közös elképzeléseink miatt is megtiszteltetés számunkra, hogy csatlakozhatunk a MediaMarktSaturnhoz. Ily módon egy olyan értékteremtő projektben vehetünk részt, mely a Fnac Darty működési kiválóságát még eggyel nagyobb szintre emeli” – mondta Enrique Martinez.

„A MediaMarkt Magyarország számára fontos, hogy a nemzetközi hálózat értékeit képviselve élen járjon a hazai piacon is az innovatív megoldások területén. Célunk, hogy beszállítóinkkal, amelyek itthon többségében magyar vállalatok, keressük azokat a lehetőségeket, amelyek révén az együttműködés hatékony és gyümölcsöző lehet – mondta Német Károly Csongor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója – Ennek érdekében a magyar leányvállalat kiemelt figyelemmel követi az együttműködés kialakítását és implementálja azt a hazai piacon is” – tette hozzá a vállalat vezetője.