A Facebook közösségi oldal felhasználóira utaznak csalók. Áruházláncok nyereményjátékára hivatkozva próbálják rábeszélni az embereket arra, hogy emelt díjas sms-t küldjenek.
Csalók igyekeznek megtéveszteni a Facebook közösségi oldal felhasználóit nagyobb üzletláncok nevében. Az átverésben egy 30 ezer forintos vásárlási utalványt és más ajándékokat ajánlanak fel például a Lidl, a Penny, a Tesco, a Metro és a Spar nevében, cserébe egy rövid online kérdőívet kell kitölteni, regisztrálni, különféle adatokat megadni, majd egy emelt díjas sms-t küldeni – hívja fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal (NFH).
Azt is kérik, hogy osszák meg a játékot és küldjék el tíz ismerősnek. A regisztrációval azonban emelt díjas sms küldési szolgáltatásra is előfizetnek. A Lidl és a Penny Market is saját Facebook oldalán hívja fel a figyelmet a csalásra, mivel a játékokat nem a megjelölt cégek hirdetik.
A nyeremény esetleges hamis ígérete mellett azért is kell vigyázni, mivel a kérdőív kitöltése után a személyes adatok megadásával emelt díjas sms-t (1300 forint) kérnek az IGEN szó elküldésével, amit a rendszer utána hetente háromszor megismétel (darabonként 960 forintos áron). Ez csak úgy akadályozható meg, ha első alkalommal sem küldik el az IGEN szót, vagy ha már megtették, akkor ugyanarra a számra elküldik a STOP szót. Utána pedig a telefonszolgáltatójukat szükséges felhívni és letiltani az emelt díjas sms, hívás küldését, fogadását.
Amennyiben szeretnének meggyőződni, hogy egy ilyen felhívás valós vagy sem, érdemes az áruház saját közösségi oldalát vagy weboldalát felkeresni, mielőtt személyes adatokat adnak meg – figyelmeztet az NFH.