Óriási volt az érdeklődés az Erste Bank és a Google közös Digitális Reggeli című üzleti konferenciája iránt, ahol a legfrissebb digitális trendekkel ismerkedhettek a résztvevők. A kisvállalkozások mellett nagyvállalatok képviselői és kormányzati szereplők munkatársai is regisztráltak a rendezvényre.
Kétszáz vállalkozás közel háromszáz munkatársa vett részt az Erste Bank és a Google közös Digitális Reggeli című budapesti üzleti konferenciáján, ahol az online marketing eszközeinek alkalmazásával és a legfrissebb digitális trendekkel ismerkedhettek meg a résztvevő kisvállalkozások. A pénzintézet és az internetes társaság október közepén indította útjára rendezvénysorozatát, amelynek keretében még öt vidéki városban tartanak a kisvállalkozások online jelenlétének erősítését szolgáló előadásokat. A Digitális Reggelik sorozatának eddigi három állomásán – Békéscsabán, Miskolcon és Szegeden – több mint száz vállalkozás vett részt, a sorozat az év végéig Győrben és Nyíregyházán folytatódik.
A hazai kis- és középvállalkozások a nemzetgazdaság legfontosabb szereplői, hiszen nem csupán a nemzeti össztermék felét adják, de a munkavállalók 73 százalékát is ez a szektor foglalkoztatja. Az Erste Bank számára külön jelentőséggel bírnak a kisvállalkozások is, ezek a kisméretű családi vagy induló cégek foglalkoztatják a munkavállalók közel 40 százalékát, az ő fejlődésük jelenti a gazdasági növekedés egyik fontos összetevőjét.
A kisvállalkozások működése és igényei nagyban különböznek a közép- és nagyvállalatokétól, számukra ehhez igazodó egyszerű, testreszabott megoldásokat kell kínálni – állítja Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozói területének igazgatója (képünkön). A kisvállalkozók jelentős része mindent maga csinál, a vállalkozás mindenkori eredményéből függ a családjuk egzisztenciája, ebből finanszírozzák az életüket. Az Erste a kisvállalkozások jobb kiszolgálása érdekében teljesen átalakítja a nekik szóló hitelezési rendszerét, sorozatban lép piacra kisvállalkozásoknak kínált új konstrukcióival.
Az Erste új stratégiájának részeként szeptember közepétől olyan számlacsomagot kínál a kisvállalkozóknak, amelynek havi számlavezetési díja csupán 100 forint. A Google ehhez októbertől decemberig, minden hónapban az első 50 csatlakozónak 15 ezer forint értékű AdWords kupont biztosít. A számlacsomaghoz csatlakozók meghívást kaptak az Erste Bank és a Google által közösen szervezett ingyenes workshopokra is, a fővárosi rendezvény azonban minden jelentkező előtt nyitott volt. Az új digitális megoldások iránti érdeklődést mutatja, hogy a rendezvényre nagyvállalat képviselői és kormányzati intézmények munkatársai is regisztráltak.