Teljesítette vállalásait a Kometa, így eredményes volt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábbi eljárása, amelyben a húsipari vállalat kommunikációs kampányait vizsgálták – közölte a versenyhatóság utóvizsgálatának eredménye alapján.

A GVH eredeti vizsgálata a Kometa 99 Élelmiszeripari Zrt. két szlogen köré épült kereskedelmi kampányait értékelte. Az eljárás kiterjedt a cég egyes készítményei egészségre gyakorolt hatását jelző kijelentések lehetséges megtévesztő kommunikációjára is.

A Kometa az eljárás során kötelezettségvállalást tett, amelyet a GVH Versenytanácsa elfogadott.

A cég vállalta, hogy kommunikációs kampányt indít a fogyasztói tudatosság növelése érdekében, a táplálkozási szükségletek és az élelmiszerválasztás témakörében, illetve létrehoz egy weboldalt, ahol tájékoztatást nyújt az egyes fogyasztói csoportok táplálkozási szükségletei közötti eltérésekről. A vállalkozás továbbá belső megfelelési program kialakítását is vállalta.

A versenyhivatal hangsúlyozta: minden esetben vizsgálják a kötelezettségvállalások teljesítését. A most lezárult utóvizsgálat során megállapították, hogy a Kometa minden vállalását teljesítette, így az eredeti eljárás eredményes volt. Ugyanakkor a cég a vállaltakhoz képest késve vezette be a megfelelési programot, így a megfelelő teljesítést nem lehetett maradéktalanul megállapítani.

A Kometa nem minősül kis- és középvállalkozásnak, így az irányadó szabályok szerint mulasztás esetén mindig szabnak ki bírságot. Mérlegelve a mulasztás csekély jelentőségét, a vállalkozás eljárás során tanúsított együttműködő magatartását, illetve, hogy a vállalások célja teljesült, a GVH Versenytanácsa jelképes összegű, 300 ezer forintos bírságot szabott ki a cégre.

A GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kötelezettségvállalásban foglaltakat a vállalt határidőn belül és maradéktalanul kell teljesíteni.

(Forrás: MTI)