Élénk volt az érdeklődés a magyar termékek iránt, több eladás, megrendelés és potenciális együttműködési lehetőség is született a párizsi Maison&Objet nagyszabású nemzetközi dizájnvásáron, ahol öt magyar tervező mutatkozhatott be a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt.

Az idei első nemzetközi kiállításon Boldizar Senteski, Concrazy, Error N’ More, Meander Kerámia Manufaktúra és az Oleant hívta fel a nemzetközi közönség figyelmét a párizsi Signature Hall-ban – közölte az ügynökség.

A francia fővárosban több megállapodás született, illetve tárgyalás valósult meg az MDDÜ sales-előkészítési folyamatainak köszönhetően. Több mint 100 potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot az ügynökség a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben, köztük több magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és közintézménnyel. Boldizar Senteski megkeresést kapott az egyik párizsi opera képviselőjétől egy installáció elkészítését érintő lehetséges együttműködésről, a vásár befejezését követően pedig a párizsi Boon galériában kiállították az általa tervezett egyedi állótükröt és egy patinázott acél íróasztalt.

Még a vásár ideje alatt a Meander Kerámia Manufaktúra szobrokat, az Error N’ More tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia, Michelin-csillagos séftől is érkezett felkérés, de számtalan további komoly érdeklődést övezte a magyar formatervezőket. Jó fogadtatásban részesültek, főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészei érdeklődtek a Concrazy sárgaréz berakásos beton terazzo kávézó asztalai és Oleant egyedi lámpái iránt.

Mind ezek mellett többek között a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az ACCOR Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták a magyar standot, amely A csend az új luxus tematikával kapcsolódott Maison&Objet New Luxury témájához. A március végén befejeződött szakkiállításon csaknem 2000 brand volt jelent, mintegy 140 országból, és több mint 50 ezer látogatót vonzott az esemény.

Az idei első Maison&Objet dizájnvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.

(Forrás: MTI, fotó: HFDA)