Oroszországban a vonat- és repülőjegy-értékesítésben tavaly már minden harmadik utazó online vásárolt. A piacvezető jegyértékesítő UFC az árukapcsolásban látja a jövőt.
Az oroszok évről évre többet vásárolnak interneten különböző árucikkeket és szolgáltatásokat, ám a vonat- és repülőjegyek piacán lassú volt az áttörés. Öt évvel ezelőtt az eladott jegyek száma alig haladta meg az összes értékesítés 5 százalékát, ám tavaly év végére ez az arány már 30 százalékra emelkedett. Az utazókra szakosodott állami online kereskedő cég, az UFC (Univerzális Pénzügyi Rendszer orosz rövidítése) vezérigazgatója, Dmitrij Vitcsinka a lenta.ru hírügynökségnek elmondta: a siker az árukapcsolásnak is köszönhető.
Az állami vasúttal és légi társasággal kötött szerződés alapján a szolgáltatások körét két szegmensben bővítették. Az utazók 2014 eleje óta egyrészt utazási biztosításokat is köthetnek online, másrészt szinte valamennyi oroszországi város több száz szállodájában foglalhatnak szobát. Az UFC most azon dolgozik, hogy a szállodai szobafoglalási rendszerét egyre szélesebb körben bővítse külföldön. Az UFC 2003 óta van jelen az orosz piacon, jelenleg száz munkatárssal dolgozik, a fő profil az elmúlt több mint egy évtized alatt fokozatosan helyeződött át az utazási szektorra. A vezérigazgató szerint az ukrán konfliktus miatt több ágazatban megtorpant a fejlődés, azonban a belföldi utazások száma nem csökkent. Az állami propaganda hatására például – a gazdasági nehézségek ellenére – évről évre többen utaznak a kiemelt üdülőhelyekre. Az UFC tavaly óta külön fejlesztő csapatot foglalkoztat a mobilalkalmazások fejlesztésére.