A Magyarországon működő, legalább 10 főt foglalkoztató nem pénzügyi vállalatok bevételének 20 százaléka származik elektronikus/internetes értékesítésből, az uniós átlag 17 százalék – derül ki az Eurostat adataiból.

Az EU-ban működő, legalább 10 főt foglalkoztató, nem a pénzügyi szektorban tevékenykedő vállalatok bevételének átlagosan 17 százaléka folyt be elektronikus hálózatokon keresztül – derül ki az Eurostat nemrég frissített adataiból.

A magyar vállalatok 20 százalékos mutatója meghaladja az uniós átlagot (és ugyanakkora, mint az Egyesült Királyságban és Dániában). A lista élén Írország áll, ahol a céges bevételek 37 százaléka érkezik az elektronikus csatornákból; az uniós statisztikai hivatalt tájékoztató tagállamok közül Görögország az utolsó, 1 százalékkal.

A 10–49 főt foglalkoztató kisvállalkozások körében az uniós átlag 6, a magyarországi 5 százalék. 4 százalékponttal marad el az EU-átlagtól a Magyarországon működő közepes méretű cégek (50–249 alkalmazott) 9 százalékos elektronikusbevétel-aránya. A legalább 250 fős nagyvállalatoknál viszont 32 százalékos a magyar mutató, ami jelentősen meghaladja a 24 százalékos uniós átlagot.