Home Adózás Egyszerűsödnek a NAV előtti képviselet szabályai február 1-jétől

Egyszerűsödnek a NAV előtti képviselet szabályai február 1-jétől

0
Egyszerűsödnek a NAV előtti képviselet szabályai február 1-jétől
Teacher hand is holding pen for checking student homework assignments on desk in school. Unfinished paperwork stacked in archive with color paper and binder paper clips. Education and business concept

Február 1-jétől egyszerűsödnek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) előtti képviselet szabályai: már elegendő lesz az állandó adóügyi képviselettel megbízni a számvitellel, könyvvitellel vagy adótanácsadással foglalkozó céget vagy szervezetet.

Az adózók adóügyeik intézésére február 1-jétől állandó meghatalmazást nem a képviselő szervezet tagjának, hanem magának a szervezetnek (például a könyvelőirodának vagy az adótanácsadó cégnek) adnak. Ez azt jelenti, hogy a NAV előtti ügyekben a képviselő szervezetek a képviseltek közreműködése nélkül jelölhetik ki azt a személyt, aki a képviselt helyett eljárhat, ha személyesen, vagy elektronikusan akar adóügyet intézni.

A február 1. előtt nyilvántartásba vett állandó meghatalmazások 2027. december 31-ig érvényesek, ezért azonnali teendő nincs, azonban célszerű a meglévő képviseleti jogviszonyokat felülvizsgálni és ha szükséges, módosítani.

A február 1. előtt papíralapon, személyesen, illetve az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) vagy az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) elektronikusan benyújtott bejelentéseket még a február előtti szabályoknak megfelelően dolgozza fel a NAV. Az ONYA-ban február 1. előtt benyújtott bejelentések akkor érvényesek, ha a véglegesítés után az összes szükséges jóváhagyás is beérkezik még pénteken.

A témában részletesebb tájékoztató a NAV honlapján a nav.gov.hu oldalon érhető el.

(Forrás: MTI)