2016. első félévében közel 50 százalékkal költöttek többet a magyarok külföldön. Az adatot a blokkk.com szakértői is kommentálták.

A bevásárló-turizmus javarészt az egynapos utazásokhoz kötődik. A bevásárló turista nyilván számol is, az árcédulák, a valutaárfolyamok és a benzinköltség alapján; a mérlegelésben a hazai piac zömében 27 százalékos áfakulcsa is szerepet játszhat.

A bevásárló-turizmus az elmúlt években:

Ausztria a legkedveltebb

Ausztria határokon túlra kiruccanó magyar bevásárlók a legnagyobb pénztárca-nyitogatója, az ottani költés közel 40 százalékos részarányával. Szlovákiában is sok magyar pénz folyik el, de ennek összege már csak harmada az osztrákoknál elköltött összegnek. A szomszédokon túl Németország az egyetlen viszonylat, ahova még mennek bevásárolni magyarok, más távolabbi országba már nem. Feltehetően a használt személygépkocsi az egyetlen, aminek beszerzéséért messzebbre érdemes menni, de ennek is kialakult a saját üzletága, bár a kilométeróra üzletszerű tekergetése itt is, ott is nagy kockázatot jelent – jegyzik meg a blokkk.com elemzői.

A magyar bevásárló turisták célországai a következők:

Mennyit is költünk akkor külföldön? Jön a 100 milliárd?

2015-ben 73 milliárd forintot költöttek a magyarok a külföldi boltokban vásárlási portyázásaik során. Az eddigi növekedési ütem mellett feltételezhető, hogy éves szinten az idén túllépheti a 100 milliárd forintos határt a külhoni vásárlás értéke.

A Magyarországra vásárlási céllal látogató külföldiek költekezésében egyébként nem tapasztalható az előbbiekhez hasonló megugrás. 2016. első félévében 74 milliárd forintot költöttek a magyar boltokban a bevásárló turisták, ami ötödével több a 2015. első félévi 61 milliárd forintnál.

További részletek a blokkk.com cikkében.