A közösségi taxiválllat Kínában már annyi befektetővel rendelkezik, hogy részvények kibocsátásán gondolkozik.

Az Uber kínai leányvállalata egy nap felkerülhet a kínai tőzsdére, bár a társaság vezérigazgatója, a kínai egységet is irányító Travis Kalanick kitart amellett, hogy a csoport vállalatai ameddig lehet, maradjanak magánkézben. 

„Természetesen van arra lehetőség, hogy a kínai Uber a jövőben megjelenjen a kínai értékpapírpiacon” – idézi a Bloomberg Nairi Hourdajiant, az Uber szóvivőjét. „De ahogy Travis mindig is mondta, a befektetők számára nagyon sok előnye van annak, hogy az Uber magánkézben van, és mint ilyen, szabadabban dönthet hosszú távú stratégiájáról.”

A San Fransisco-i vállalat célja, hogy 1 milliárd dollárral emelje a kínai Uber értékét, aminek eredményeként a társaság kapitalizációja 7 és 8 milliárd dollár közé kerülne. Ebben a várakozások szerint a Baidu – az Uber egyik kínai befektetője – is részt vállal majd.

Az Uber legerősebb versenytársa Kínában a Tencent és az Alibaba cégeinek összeolvadásából nemrég létrejött Didi Kuaidi, amelynek értékét a befektetők 15 milliárd dollárra becsülik.