Több mint 600 millió nézőhöz juthatott el a vasárnap esti Real Madrid-Barcelona (2-3) labdarúgó mérkőzés. Hihetetlen üzlet a spanyol bajnokság örök riválisainak mérkőzése.
A Nielsen Sport kimutatása szerint a tavaly Barcelonában játszott meccs (1-1 lett a vége) 42,5 millió dollárnyi (12 milliárd forint) értéket generált a szponzoroknak – írja a Forbes.hu.
Az élő közvetítés alatt a képernyőn megjelenő üzeneteket, a mezszponzorokat, és a stadionból vetített hirdetéseket is beszámították az összegbe. A Nielsen az alapján kalkulál, hogy a különböző csatornákon keresztül mennyibe kerülne egy hirdetőnek, hogy ennyi embert elérjen.
A bevétel 87 százaléka jutott az akkor otthon játszó Barcelona támogatóinak – ez az arány vasárnap a Madrid javára lehetett hasonló. Csak a 90 perces meccs TV-közvetítése generált 26,8 millió dollárt.
A Nielsen szerint a közösségi médiában megjelenő képek, videók, hírek 5,1 millió dollárhoz juttatják a szponzorokat (ez azt jelenti ebben az esetben is, hogy ennyi pénzt kellett volna fizetnie a hirdetőknek cserébe az elérésért).
A Real Madridnak és az FC Barcelonának is egyenként több mint 100 millió követője van Facebook-on. Vagyis a csapatok közel annyi embert érnek el a saját csatornáikon külön-külön, mint a TV-közvetítés összesen.