Talán a rendszer visszásságait is jelzi, hogy ennyi probléma akad az autók károsanyag-kibocsátásának mérésével és az előírásoknak megfelelésével – mondta a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója.

Vérten Sándor szerint a szabályok világosak és minden gyártóra kötelező érvényűek, ugyanakkor az már eltérő, hogy azoknak egy-egy szerepelő miként felel meg.

Van olyan autógyártó, amelynek modelljei tökéletesen megfelelnek a hatósági ellenőrzéseken, ugyanakkor a hétköznapi forgalomban nem teljesítik a károsanyag-kibocsátást érintő előírásokat – mondta az M1 csatorna vasárnapi műsorában.

„Ez sajnos (…) a rendszer hibája, ezt azért, úgy látom, előbb-utóbb orvosolni kell” – tette hozzá, azzal együtt, hogy most olyan előírások vannak érvényben, amelyek ezek szerint nem teljesíthetők.

Szólt arról is, hogy Magyarországon mintegy 35 ezer, a Volkswagen csoport (VW) gyártotta autó érintett a dízelbotrányban: az 1,2, 1,6 és az 2 literes motorokkal szerelt járművek.

Egy részüket szoftverfrissítéssel, míg a többit egy apró technikai átalakítással javítják majd, a beavatkozás költségeit a gyártó állja – mondta.

Hozzátette, hogy 600 haszongépjármű átszerelésén már túl vannak, és méréseik szerint ez nem járt a teljesítmény csökkenésével, sem pedig a fogyasztás növekedésével.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. A teszteken így az autó valóságos nitrogénoxid-kibocsátásának a töredékét mérik, vagyis a jármű csal a vizsgán.

A VW – a legnagyobb európai autógyártó vállalat – elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. (MTI)