Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira.

A tájékoztatás szerint a versenyhivatal egyúttal összegezte a tíz éve hatályba lépett, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alkalmazásának eddigi eredményeit és a legújabb irányokat is.

Az időszak alatt a versenyhivatal egyebek mellett 401 ügyben hozott döntést a jogszabály alkalmazásával, több mint 5 milliárd forint bírságot szabott ki fogyasztóvédelmi jellegű jogsértésekért, és 34 kötelezettségvállalást fogadott el, amellyel a vállalkozások maguk korrigálhatták jogsértésüket.

Az elmúlt években a GVH egyre nagyobb figyelmet fordít a digitális és adatalapú gazdasághoz köthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra. Az online piactereken és kommunikációs csatornákon megjelenő tartalmakat is egyre szorosabban monitorozza.

A középtávú digitális fogyasztóvédelmi stratégia elérhető a GVH weboldalán. (MTI)