A biztosítási termékek iránti kereslet folyamatos változáson megy keresztül. A Deloitte szerint a megoldást a nem hagyományos, közösségi alapú, úgynevezett peer-to-peer biztosítók felvásárlása jelentheti.

A Deloitte legújabb, a pénzügyi szolgáltatók jövő évi M&A kilátásait elemző jelentése szerint, ha ezek a peer-to-peer (P2P) biztosítások jelentősebb méretet öltenek, az akár veszélyt is jelenthet a meglévő biztosítókra – írja a Biztosítási Szemle.

A jelentés szerint az elmúlt 30 évben két olyan fontos változás is végbement a biztosítási piacon, ami alapjaiban változtatta meg annak működését. Az egyik ilyen a gépjármű-felelősségbiztosítások közvetlen, telefonon keresztül történő értékesítésének elterjedése volt, az 1980-as években.

A másik, ami a 2000-es éveket jellemezte, az ár-összehasonlító oldalak térnyerése volt, ami alapjaiban változtatta meg a fogyasztók biztosítás vásárlási szokásait. Ehhez hasonló jelentőségű változásnak írja le a Deloitte a P2P biztosítások elterjedését.

Az elmúlt években számos cég kezdett el P2P biztosítással foglalkozni, például a brit Guevara, amely platformot biztosít a tagoknak ahhoz, hogy gépjármű-biztosítási pool-okat hozzanak létre, fedezetet nyújtva a csoporttagok által okozott károkra.

A Deloitte szerint az ilyen elven működő cégek komoly zavarokat okozhatnak az iparágon belül, amit csak tetézhet, hogy számos nagy technológiai cég is belépett a biztosítási piacra. A Google például 2015-ben hozta létre az USA-ban saját gépjármű-biztosítási összehasonlító oldalát, amelyhez már 13 biztosító csatlakozott.