A ciprusi pénzügyi felügyelet (Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)) tudomására jutott, hogy csalók a nevével visszaélve pénzért kártérítést ígérnek – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A csalók a felügyelet tisztviselőinek, jogi tanácsadóinak, és más ciprusi hatóság (mint például a Ciprusi Központi Bank) képviselőinek adják ki magukat. A CySEC figyelmeztet, hogy a fogyasztók semmiképpen ne reagáljanak a csalárd megkeresésekre, és mielőbb jelentsék azt. A csalássorozatról a ciprusi felügyelet tájékoztatta a nemzetközi tőkepiaci felügyelőket tömörítő szervezetet, az IOSCO-t (International Organization of Securities Commissions).

A csalók hamis ígéreteket tettek arra, hogy díj fejében segítik a befektetőket a felügyelet által korábban szankcionált cégekkel kapcsolatos esetleges károk rendezésében. A károsultaktól személyes adatokat, elérhetőséget kérnek, sokszor telefonon, emailben keresik meg őket. A megkeresés valódinak tűnhet, hiszen a csaláshoz felhasználják a ciprusi felügyelet nevét, címét, hivatalos logóját, pecsétjét, valódi tisztviselők aláírásának másolatát.

A közleményben felidézték, hogy korábban az MNB nevében is történt hasonló csalás. Ahogyan a ciprusi felügyelet, úgy az MNB sem küld ki ilyen tartalmú leveleket, és nem kéri a bankszámla, bankkártya adatokat, az MNB fogyasztók esetében átutalással összefüggő ügyintézést nem végez, azzal kapcsolatos információt e-mailben nem igényel. Az üzenetek feladói ismeretlen bűnözők, akik egyértelmű célja a fogyasztók megkárosítása. A jegybank azt javasolja az ilyen tartalmú üzeneteket kapott fogyasztóknak, hogy semmiképp ne válaszoljanak, és az esetet mielőbb jelezzék az MNB-nek.

(Forrás: MTI, fotó: In-cyprus.com)